1402/11/16
- نویسنده : باشگاه مشتریان سجاک
منابع مالی از مهمترین منابع هر سازمانی بوده و به سختی و با تلاش به دست میآید. برای استفاده هرچه بهتر از این منایع میبایست برنامهریزی صحیح شود و برای اهداف مختلف، هزینهٔ خاصی اختصاص پیدا کند. در غیر این صورت کسبوکار شما با شکست روبهرو میشود
6گام برای راهاندازی باشگاه مشتریان
1).تصمیم به تغییر بگیرید
2).هدفتان را مشخص کنید3).سناریو تنظیم کنید4) بودجهنویسی کنید5).زمان اجرا را تعیین کنید
6).بر عملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید
بعد از پیمودن سه گام اول راهاندازی باشگاه مشتریان به سراغ گام چهارم که شامل بودجهنویسی میشود میرویم.
ابتدا باید بدانیم که بودجه چیست؟بودجه سندی است که ارقام و واژه هایی را شامل میشود و هزینهها را به اهداف معین ارتباط میدهد.
منظور از بودجه، مجموعه ای از اهداف و برنامه ها، به همراه قیمتهای متعلق به آنها است.
به طور کلی
بودجه یعنی، تبدیل منابع مالی به اهداف انسانی
بودجهنویسی به عنوان یکی از ابزارهای مهم کنترل و اجرای سیاستهای مدیریتی در جهت افزایش اثربخشی و کارایی منابع مالی سازمان باید مورد توجه همه مدیران قرار گیرد.
بودجه برمبنای مقیاس کمی و با توجه به اهداف و برنامههای مدیر سازمان اختصاص پیدا میکند.
چنانچه دولت سالانه برای هزینههای کشور بودجه ای را اختصاص میدهد، شما نیز میبایست برای هزینههای واحد صنفی خودتان بودجهنویسی کنید و منابع مالی را به طرز صحیحی برای هدفهای سازمان در نظر بگیرید. مهم نیست که بودجه ای که در نظر میگیرید کم باشد یا زیاد، مهم این است که بودجه تعیین شده به اندازه هدفی که انتظار میرود باشد.
توجه داشته باشید که هدف تعیین شده نیز باید با میزان بودجه همخوانی داشته باشد.
مدیر سازمان باید ابتدا بودجه خود را تعیین کرده و پس از تایید آن توسط مشاور کسبوکارش، به سراغ تامین منابع مالی آن باشد.
بودجهنویسی در گامهای راهاندازی باشگاه مشتریان بعد از سناریو نویسی آمده و دلیل آن این است که در ترکیب و نوع سناریوها معمولا مواردی نوشته میشود که هزینهزا هستند.
باید در مرحلهٔ بودجهنویسی هزینههای مربوط به اعمال سناریوها در نظر گرفته شود.
بودجهنویسی دارای چهار مرحله است:
مرحلهٔ اول تنظیم بودجه
مرحلهٔ دوم تصویب بودجه
مرحلهٔ سوم اجرای بودجه
و مرحلهٔ چهارم نظارت بر اجرای بودجه است.
در صورتیکه که تصمیم به راهاندازی باشگاه مشتریان دارید، ابتدا بودجهریزی کنید تا در نیمه راه به دلیل کسری بودجه ورشکست نشوید.
باشگاه مشتریان مانند یک گل همواره نیاز به مراقبت دارد.
اگر گلی را دو سال پرورش داده و یک هفته رها کنید تمام زحمات شما از بین میرود.
پس برای اهداف خود برنامهریزی کرده و مبالغی که میخواهید برای آنها اختصاص دهید را مشخص کنید.
6گام برای راهاندازی باشگاه مشتریان
1).تصمیم به تغییر بگیرید
2).هدفتان را مشخص کنید3).سناریو تنظیم کنید4) بودجهنویسی کنید5).زمان اجرا را تعیین کنید
6).بر عملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید
بعد از پیمودن سه گام اول راهاندازی باشگاه مشتریان به سراغ گام چهارم که شامل بودجهنویسی میشود میرویم.
ابتدا باید بدانیم که بودجه چیست؟بودجه سندی است که ارقام و واژه هایی را شامل میشود و هزینهها را به اهداف معین ارتباط میدهد.
منظور از بودجه، مجموعه ای از اهداف و برنامه ها، به همراه قیمتهای متعلق به آنها است.
به طور کلی
بودجه یعنی، تبدیل منابع مالی به اهداف انسانی
بودجهنویسی به عنوان یکی از ابزارهای مهم کنترل و اجرای سیاستهای مدیریتی در جهت افزایش اثربخشی و کارایی منابع مالی سازمان باید مورد توجه همه مدیران قرار گیرد.
بودجه برمبنای مقیاس کمی و با توجه به اهداف و برنامههای مدیر سازمان اختصاص پیدا میکند.
چنانچه دولت سالانه برای هزینههای کشور بودجه ای را اختصاص میدهد، شما نیز میبایست برای هزینههای واحد صنفی خودتان بودجهنویسی کنید و منابع مالی را به طرز صحیحی برای هدفهای سازمان در نظر بگیرید. مهم نیست که بودجه ای که در نظر میگیرید کم باشد یا زیاد، مهم این است که بودجه تعیین شده به اندازه هدفی که انتظار میرود باشد.
توجه داشته باشید که هدف تعیین شده نیز باید با میزان بودجه همخوانی داشته باشد.
مدیر سازمان باید ابتدا بودجه خود را تعیین کرده و پس از تایید آن توسط مشاور کسبوکارش، به سراغ تامین منابع مالی آن باشد.
بودجهنویسی در گامهای راهاندازی باشگاه مشتریان بعد از سناریو نویسی آمده و دلیل آن این است که در ترکیب و نوع سناریوها معمولا مواردی نوشته میشود که هزینهزا هستند.
باید در مرحلهٔ بودجهنویسی هزینههای مربوط به اعمال سناریوها در نظر گرفته شود.
بودجهنویسی دارای چهار مرحله است:
مرحلهٔ اول تنظیم بودجه
مرحلهٔ دوم تصویب بودجه
مرحلهٔ سوم اجرای بودجه
و مرحلهٔ چهارم نظارت بر اجرای بودجه است.
در صورتیکه که تصمیم به راهاندازی باشگاه مشتریان دارید، ابتدا بودجهریزی کنید تا در نیمه راه به دلیل کسری بودجه ورشکست نشوید.
باشگاه مشتریان مانند یک گل همواره نیاز به مراقبت دارد.
اگر گلی را دو سال پرورش داده و یک هفته رها کنید تمام زحمات شما از بین میرود.
پس برای اهداف خود برنامهریزی کرده و مبالغی که میخواهید برای آنها اختصاص دهید را مشخص کنید.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .