6گام برای راهاندازی باشگاه مشتریان
1).تصمیم به تغییر بگیرید
2).هدفتان را مشخص کنید
3).سناریو تنظیم کنید
4).بودجهنویسی کنید
5) زمان اجرا را تعیین کنید
6).بر عملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید
بعد از پیمودن چهارگام اول راهاندازی باشگاه مشتریان به گام پنجم که مربوط میشود به زمان راهاندازی باشگاه مشتریان میرسیم.
همه ما این ضرب المثل را زیاد شنیدهایم: «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.»
این قاعده و سخن حکیمانه برای کسب و کار و استفاده از باشگاه مشتریان هم صادق است.
سوال اصلی این است که
بهترین زمان راهاندازی باشگاه مشتریان، چه زمانی است؟
شاید از نظر شما پرداختن به موضوع زمان راهاندازی باشگاه مشتریان به عنوان یکی از گامهای اصلی، کمی مسخره باشد.
اما در نظر داشته باشید که هر کار مهم و با ارزشی اگر در زمان مناسب صورت نگیرد، نتیجه مطلوب را نخواهد داشت.
راهاندازی باشگاه مشتریان باید در زمان مناسب انجام شود وگرنه کارایی مطلوبی نخواهد داشت.
راهاندازی باشگاه مشتریان در روزهای پایانی سال کار درستی نیست.
چرا؟
این تایم، از شلوغترین تایمهای هر فروشگاهی است. چون مردم مشغول خرید عید هستند.
در ابتدای کار،ممکن است صندوقدار و یا کادر فروش فروشگاه، با فرمت کار آشنا نباشند و یا از بد یا خوب بودن سناریوها مطمئن نباشند.
بنابراین راهاندازی باشگاه مشتریان در این تایم، ممکن است شکست خورده و یا کارایی حداکثری را نداشته باشد.
قبل از شروع فرآیند عضوگیری باشگاه مشتریان میبایست:
عیبهای سامانه رفع شده باشد و پرسنل فروش، نحوه کار با باشگاه مشتریان را آموزش دیده باشند.
بعد حصول اطمینان از وجود همه امکانات، بهتر است در مناسبتی خاص، اقدام به راهاندازی باشگاه مشتریان کنید.
مثلا در سالروز تاسیس فروشگاهتان و یا در اعیاد مذهبی و ملی و مناسبتهای دیگر.
از کمپینهای تبلیغاتی اثرگذار نیز نباید غافل شوید.
وجود یک کمپین تبلیغاتی خاص، میتواند برای جذب مشتری فوقالعاده باشد.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .