گام ششم راه اندازی باشگاه مشتریان

گام ششم راه اندازی باشگاه مشتریان

1402/11/24

در این متن به تعریف سیستم ، سیستم کردن باشگاه مشتریان ، تولید اطلاعات پایه باشگاه مشتریان و در نهایت طبقه بندی اطلاعات برای رسیدن به فروش بیشتر خواهیم پرداخت.

6 گام برای راه اندازی باشگاه مشتریان
1) تصمیم به تغییر بگیرید
2) هدفتان را مشخص کنید
3) سناریو تنظیم کنید
4 ) بودجه نویسی کنید
5) زمان اجرا را تعیین کنید
6) برعملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید

سیستم چیست؟
به فرایندی سیستم گفته می شود که امکان نظارت و بررسی، تهیه گزارش از کارهای انجام شده و دریافت بازخورد و در نهایت اصلاح سیستم وجود داشته باشه. در صورتیکه فرایندی، فاقد امکان بررسی و بازخورد باشد، نمی توان نام سیستم را روی آن نهاد.

چطور باشگاه مشتریان را تبدیل به یک سیستم کنیم؟

در خصوص باشگاه مشتریان نیز بعد از پیمودن گام های گفته شده، به مرحله بررسی و تعیین بازخورد می رسیم. بهترین ابزار مدیریت کسب و کارها، فرایند آماری است که شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آماده از سیستم باشگاه مشتریان می شود و در نهایت روی میز هیئت مدیره جهت اتخاذ تصمیمات مدیریتی می شود.

اطلاعات پایه باشگاه مشتریان:

تعداد خرید، حجم خرید، تعداد حضور در باشگاه، ایام حضور در باشگاه و...نمونه هایی از اطلاعات پایه هستند که در ابتدا این اطلاعات معمولا با هدف خاصی گردآوری نمی شود و بعدا بنا به ضرورت و نیاز مورد استفاده مدیر باشگاه مشتریان قراره گرفته تا نظارت بهتری بر باشگاه مشتریان صورت گیرد.

جمع آوری اطلاعات با هدف مشخص:

اگر واقعا باشگاه مشتریان تبدیل به سیستم شود شما می توانید با غرض های خاص مثل فروش بیشتر یک محصول خاص در یک زمان خاص به گروهی از مشتریان خاص اقدام به جمع آوری اطلاعات کرده و بعد از تبلیغ نهایتا به فروش بیشتر برسید.

گام ششم راه اندازی باشگاه مشتریان

6 گام برای راه اندازی باشگاه مشتریان
1) تصمیم به تغییر بگیرید
2) هدفتان را مشخص کنید
3) سناریو تنظیم کنید
4 ) بودجه نویسی کنید
5) زمان اجرا را تعیین کنید
6) برعملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید

سیستم چیست؟
به فرایندی سیستم گفته می شود که امکان نظارت و بررسی، تهیه گزارش از کارهای انجام شده و دریافت بازخورد و در نهایت اصلاح سیستم وجود داشته باشه. در صورتیکه فرایندی، فاقد امکان بررسی و بازخورد باشد، نمی توان نام سیستم را روی آن نهاد.

چطور باشگاه مشتریان را تبدیل به یک سیستم کنیم؟

در خصوص باشگاه مشتریان نیز بعد از پیمودن گام های گفته شده، به مرحله بررسی و تعیین بازخورد می رسیم. بهترین ابزار مدیریت کسب و کارها، فرایند آماری است که شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آماده از سیستم باشگاه مشتریان می شود و در نهایت روی میز هیئت مدیره جهت اتخاذ تصمیمات مدیریتی می شود.

اطلاعات پایه باشگاه مشتریان:

تعداد خرید، حجم خرید، تعداد حضور در باشگاه، ایام حضور در باشگاه و...نمونه هایی از اطلاعات پایه هستند که در ابتدا این اطلاعات معمولا با هدف خاصی گردآوری نمی شود و بعدا بنا به ضرورت و نیاز مورد استفاده مدیر باشگاه مشتریان قراره گرفته تا نظارت بهتری بر باشگاه مشتریان صورت گیرد.

جمع آوری اطلاعات با هدف مشخص:

اگر واقعا باشگاه مشتریان تبدیل به سیستم شود شما می توانید با غرض های خاص مثل فروش بیشتر یک محصول خاص در یک زمان خاص به گروهی از مشتریان خاص اقدام به جمع آوری اطلاعات کرده و بعد از تبلیغ نهایتا به فروش بیشتر برسید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده‌است.شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .