6گام برای راهاندازی باشگاه مشتریان
1).تصمیم به تغییر بگیرید
2).هدفتان را مشخص کنید
3).سناریو تنظیم کنید
4).بودجهنویسی کنید
5).زمان اجرا را تعیین کنید
6) بر عملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید
سیستم چیست؟
به فرایندی سیستم گفته می شود که امکان نظارت و بررسی، تهیه گزارش از کارهای انجام شده و دریافت بازخورد و در نهایت اصلاح سیستم وجود داشته باشه. در صورتیکه فرآیندی، فاقد امکان بررسی و بازخورد باشد، نمیتوان نام سیستم را روی آن نهاد.
چطور باشگاه مشتریان را تبدیل به یک سیستم کنیم؟
درخصوص باشگاه مشتریان نیز بعد از پیمودن گامهای گفته شده، به مرحله بررسی و تعیین بازخورد می رسیم. بهترین ابزار مدیریت کسب و کارها، فرایند آماری است که شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آماده از سیستم باشگاه مشتریان می شود و در نهایت روی میز هیئت مدیره جهت اتخاذ تصمیمات مدیریتی می شود.
اطلاعات پایه باشگاه مشتریان
تعداد خرید، حجم خرید، تعداد حضور در باشگاه، ایام حضور در باشگاه و... نمونههایی از اطلاعات پایه هستند که در ابتدا این اطلاعات معمولا با هدف خاصی گردآوری نمیشود و بعدا بنا به ضرورت و نیاز مورد استفاده مدیر باشگاه مشتریان قراره گرفته تا نظارت بهتری بر باشگاه مشتریان صورت گیرد.
جمعآوری اطلاعات با هدف مشخص
اگر واقعا باشگاه مشتریان تبدیل به سیستم شود شما می توانید با غرضهای خاص مثل فروش بیشتر یک محصول خاص در یک زمان خاص به گروهی از مشتریان خاص اقدام به جمعآوری اطلاعات کرده و بعد از تبلیغ نهایتا به فروش بیشتر برسید.
1).تصمیم به تغییر بگیرید
2).هدفتان را مشخص کنید
3).سناریو تنظیم کنید
4).بودجهنویسی کنید
5).زمان اجرا را تعیین کنید
6) بر عملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید
سیستم چیست؟
به فرایندی سیستم گفته می شود که امکان نظارت و بررسی، تهیه گزارش از کارهای انجام شده و دریافت بازخورد و در نهایت اصلاح سیستم وجود داشته باشه. در صورتیکه فرآیندی، فاقد امکان بررسی و بازخورد باشد، نمیتوان نام سیستم را روی آن نهاد.
چطور باشگاه مشتریان را تبدیل به یک سیستم کنیم؟
درخصوص باشگاه مشتریان نیز بعد از پیمودن گامهای گفته شده، به مرحله بررسی و تعیین بازخورد می رسیم. بهترین ابزار مدیریت کسب و کارها، فرایند آماری است که شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آماده از سیستم باشگاه مشتریان می شود و در نهایت روی میز هیئت مدیره جهت اتخاذ تصمیمات مدیریتی می شود.
اطلاعات پایه باشگاه مشتریان
تعداد خرید، حجم خرید، تعداد حضور در باشگاه، ایام حضور در باشگاه و... نمونههایی از اطلاعات پایه هستند که در ابتدا این اطلاعات معمولا با هدف خاصی گردآوری نمیشود و بعدا بنا به ضرورت و نیاز مورد استفاده مدیر باشگاه مشتریان قراره گرفته تا نظارت بهتری بر باشگاه مشتریان صورت گیرد.
جمعآوری اطلاعات با هدف مشخص
اگر واقعا باشگاه مشتریان تبدیل به سیستم شود شما می توانید با غرضهای خاص مثل فروش بیشتر یک محصول خاص در یک زمان خاص به گروهی از مشتریان خاص اقدام به جمعآوری اطلاعات کرده و بعد از تبلیغ نهایتا به فروش بیشتر برسید.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .