1).تصمیم به تغییر بگیرید
2).هدفتان را مشخص کنید
3) سناریو تنظیم کنید
4).بودجهنویسی کنید
5).زمان اجرا را تعیین کنید
6).بر عملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید
بعد از تصمیم به تغییر و مشخص کردن هدف، به سراغ سومین گام برای راهاندازی باشگاه مشتریان، یعنی تنظیم سناریو میرویم. این بخش به دو قسمت تقسیم میشود:
1.سناریو رفتاری
2. سناریو ریاضی
سناریو رفتاری چیست؟
سناریو رفتاری با مادیات کاملا غریبه است. یعنی اینکه این دسته از سناریو ها هیچ ربطی به شارژ و اعتبار و تخفیف و دیگر مسائل مادی ندارد. سناریوهای رفتاری شامل نوع تعامل شما با مشتری میشود که اتفاقاً تأثیرش از شارژ و تخفیف بیشتر است.ممکن است با یک برخورد ناشایست، مشتری تمام امتیازات و اعتباراتش را که در باشگاه مشتریان فروشگاهی دریافت کرده رها کند. یا بعکس ممکن است یک مشتری به دلیل احترام و رعایت آداب و معاشرت شما عضو باشگاه مشتریان شما شود و امتیازات و اعتبارات برایش جایگاهی نداشته باشد. به طور کلی سناریو رفتاری شامل افعال و رفتاری میشود که شما از بدو ورود مشتری به فروشگاهتان، در فضای فیزیکی فروشگاهتان و یا در فضای مجازی انجام میدهید.
سناریو ریاضی چیست؟
سناریو ریاضی یا سناریو فرمولی به بخشی از سناریو گفته میشود که در تعریف فرمول نرمافزاری، به صورت درصد یا به ازای مبلغی ثابت، عددی در کارت ها شارژ شود و یا بر اساس آن امتیاز داده شود.
در سناریو ریاضی، مشتری بر اساس مبلغ خریدش، میزان اعتباری که به او تعلق میگیرد را دریافت میکند.
برای مثال:
شما به ازای هر 100هزار تومان خرید 10امتیاز به مشتری میدهید و مشتری با خرید به مبلغ 1میلیون تومان 100امتیاز از شما دریافت میکند.
برای رتبهبندی مشتریان
از 100 تا 300امتیاز = مشتری عادی (2درصد)
از 301 تا 500امتیاز = مشتری برنزی (4درصد)
از 501 تا 700امتیاز = مشتری نقرهای (6درصد)
از 701 تا 900امتیاز = مشتری طلایی (8درصد)
و از 901 به بالا = مشتری VIP (10درصد)
مثلا مشتری که امتیازش از 100 تا 200 باشد مشتری عادی به حساب میآید و 2درصد اعتبار به او تعلق میگیرد.
این دو درصد در حساب مشتری شارژ میشود و مشتری در خرید بعد میتواند از آن استفاده کند.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .