6گام برای راهاندازی باشگاه مشتریان
1) تصمیم به تغییر بگیرید
2) هدفتان را مشخص کنید
3) سناریو تنظیم کنید
4) بودجهنویسی کنید
5) زمان اجرا را تعیین کنید
6) بر عملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید
1) تصمیم به تغییر بگیرید
2) هدفتان را مشخص کنید
3) سناریو تنظیم کنید
4) بودجهنویسی کنید
5) زمان اجرا را تعیین کنید
6) بر عملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید
هر کدام از ما در زندگی شخصی خود اهدافی را دنبال میکنیم و برای رسیدن به آن هدفها چارهاندیشی یا برنامهریزی میکنیم. اینکه در چه زمانی و در چه مکانی چه کار کنیم؟ را محل دقت نظر خود قرار میدهیم. اما لازم است برای هر چیزی در زندگی با توجه به شرایط و تواناییها برنامهریزی کنیم. بدانیم میخواهیم چه کنیم و چرا میخواهیم انجام دهیم؟ چرا نمیخواهیم انجام دهیم؟ راهاندازی باشگاه مشتریان هم از این قاعده مستثنی نیست و باید برای آن هم برنامهریزی کرد.
برای راهاندازی باشگاه مشتریان یکی از مهم ترین گامها برنامهریزی مرحله به مرحله است.
مرحلهٔ نخست اهداف کوتاه مدت
مرحلهٔ دوم اهداف میان مدت
مرحلهٔ سوم اهداف بلند مدت
نکنهٔ مهم در راهاندازی باشگاه مشتریان و برنامهریزی، کمی کردن اهداف است. یعنی از عدد در تبیین و تشریح و دقت بیشتر اهداف استفاده کنیم تا راه رسیدن به آنها هموارتر شود.
به عنوان مثال برای راهاندازی باشگاه مشتریان گالری کیف
ابتدا تغییر را با تمام وجود احساس کنیم. مقاله گام اول تأسیس باشگاه مشتریان تصمیم به تحول را حتما مطالعه کنید.
گام بعدی برنامهریزی در سه مرحله است.
اهداف کوتاه مدت مثلا امروز 40پیامک به 40مشتری خاص، 40فروش بالای 100هزار تومان و...
اهداف میان مدت مثلا فروش بالای 40میلیون در یک روز، اضافه شدن 40مشتری جدید یا...
اهداف بلند مدت مثلاً گردش سرمابه طی یک سال به مدت 4بار، برگزاری 4رویداد و جشنواره، افزایش محسوس فروش و کاهش محسوس رسوب کالا و...
پس منظور ما از گام دوم راهاندازی باشگاه مشتریان یعنی ایجاد آگاهی در صاحب کسبوکار نسبت به حال و آینده با توجه به گذشته.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .