30 روز تست رایگان ، همین حالا دانلود کن

باشگاه مشتریان چیست؟

مشتری ‌مداری یکی از راه‌ های رشد یک کسب ‌وکار محسوب می‌ شود، چرا که بدون برقراری ارتباط مناسب با مشتریان امکان رشد مشاغل وجود ندارد به همین خاطر برای خیلی از سازمان ها جذب مشتری به هدف اصلی تبدیل شده و مشتری مداری زیر بنای تمامی فعالیت های تجاری و اقتصادی به شمار می رود. معمولا زمانی که مشتری ‌ها از خدمات و امکانات یک مجموعه یا فروشگاه راضی باشند فقط از خدمات و محصولات همان مجموعه استفاده می ‌‌کنند و به جای دیگری مراجعه نمی‌ کنند. علاوه بر این، آن مجموعه یا فروشگاه را به اطرافیان خود نیز معرفی می‌کنند.

به همین دلیل در پاسخ به سوال باشگاه مشتریان چیست؟ باید گفت که باشگاه مشتریان یا همان Loyalty Club مجموعه‌ ای ازتکنیک ‌هاوبرنامه ‌هایی است که به کسب ‌وکارها در صنایع مختلف کمک می‌کند تاارتباطی موثر و نزدیک ‌تر با مشتریان خود برقرار کردهو وفاداری آن ‌ها را به برند خود افزایش دهند. این امر در نهایت منجر بهرشد فروش،سودآوریوبازگشت مجدد مشتریانمی ‌شود. باشگاه ‌های مشتریان با ارائه مزایای جذاب و متنوع مانند تخفیف ‌های ویژه، هدایا، امتیازات و دسترسی به خدمات اختصاصی، تجربه‌ ای ارزشمند برای مشتریان رقم می ‌زنند و علاقه آن‌ ها به برند را تقویت می‌کنند.

همچنین می توانید با استفاده از باشگاه مشتریان به سوالات متداول (FAQ ) مشتریان نیز پاسخ دهید. در ادامه این مطلب با باشگاه مشتریان سجاک ، شما را با این باشگاه مشتریان و سپس امکانات آن و در نهایت مزیت های استفاده از این باشگاه مشتریان آشنا خواهیم کرد.

معرفی باشگاه مشتریان سجاک

استفاده از باشگاه مشتریان سجاک امکانات فراوانی همچون ارسال پیامک، رتبه بندی مشتریان، مدیریت مشتریان، صدورفاکتور فروش، اتصال به پوز پانکی واتصال به سامانه مودیان را دارا می باشد که درادامه به توضیح بیشترآن خواهیم پرداخت.

مدیریت مشتریان

صاحبان مشاغل برای افزایش فروش و در نهایت سود دهی بالا برای کسب و کار و بیزنس خود، معمولا هزینه های زیادی بابت تبلیغات و پیداکردن مشتری های جدید پرداخت می کنند در صورتی که درصد بازگشت سرمایه در تبلیغات اکثر مواقع بسیار پایین بوده و توجهی به مشتریان قبلی و مفهوم مشتریان وفادار ندارند.

در حالی که مشتریان قبلی برای هر کسب وکاری یک سرمایه طلایی بوده که علاوه بر خرید محصولات و خدماتشان، هزینه های گزاف تبلیغات را نیز ندارند. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت بوده که، هزینه حفظ و نگهداری مشتریان قبلی 5 تا 10 برابر کمتر از جذب مشتریان جدید است.

باشگاه مشتریان سجاک توجه به این نکته را درک کرده، و مشتری در جایگاه بالا و مهمی قرار می گیرد. در باشگاه مشتریان سجاک ابتدا تمام اطلاعات مشتری را در پرونده مشتری وارد شده و از این طریق با ایجاد بانک اطلاعاتی، ارتباطات مشتریان خود را مدیریت کنید.

رتبه بندی مشتریان

توجه به رتبه بندی مشتریان امری مهم برای هر کسب وکار می باشد. با شگاه مشتریان سجاک اهمیت این موضوع را درک کرده و در همین راستا آپشنی در برنامه قرار داده که با استفاده از آن در سامانه سجاک هر کسب و کار می تواند با توجه به نوع محصول و اصول کسب و کار خود و حجم خرید، مشتریان را رتبه بندی کند.

به عنوان مثال مشتریان عادی، مشتریان برنزی، مشتریان نقره ای، مشتریان طلایی. بر اساس حجم خرید تعریف شده در پلتفرم سجاک، مشتریان در این گروه ها تقسیم بندی شده و با توجه به رتبه مشتریان، درصدی از هر خرید به اعتبار مشتری اضافه شده و در خرید بعدی از آن استفاده می کند . با این کار مشتری ترغیب می‌شود تا دوباره به فروشگاه شما مراجعه کند تا بتواند از اعتبارش استفاده کند و از تخفیفات و اعتبار بیشتری برخوردار شود.

اتصال به سامانه مودیان

باشگاه مشتریان سجاک با ایجاد ساختار جامع از نیازهای اصلی هر کسب وکار اقدام به ایجاد زیرساخت های لازم جهت ارسال فاکتورها به سامانه مودیان نموده است. باتوجه به الزامات قانونی فقط درصورتی که یک کسب وکار نیاز به اتصال داشته باشد با ثبت نام در سامانه مودیان امکان اتصال با آن را خواهد داشت و در غیر این صورت، هیچگونه الزامی از طرف باشگاه مشتریان سجاک برای اتصال به این سامانه وجود ندارد.

ارسال پیامک

شما می‌توانید در باشگاه مشتریاک سجاک در روز تولد یا سالگرد ازدواج مشتری پیامک تبریک ارسال کرده و تخفیفی را تحت عنوان هدیه برایش در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید در مناسبت هایی مانند روز مادر، عید نوروز و... تخفیف ‌ها و جشنواره ‌های ویژه قرار داده و مشتریان را ترغیب به خرید کنید. حتی می‌توانید پیامک خوش آمدگویی پس از عضویت در باشگاه مشتریان فروشگاهتان را ارسال کنید، یاحتی می‌توانید به آنها پیامک تشکر از خرید بفرستید.
برخی از این پیامک‌ها به صورت اتوماتیک ارسال می‌شوند و نیازی نیست شما تک تک برای مشتریان پیامک خوش آمدگویی، تشکر از خرید یا تبریک سالروز تولد و .... ارسال کنید چرا که این پیامک ‌ها از قبل آماده شده و بر اساس اطلاعاتی که شما از مشتری ثبت می‌کنید و در زمان مشخص برای مشتری ارسال می‌شوند. اما وقتی می‌خواهید یک جشنواره‌ای برگزار کنید، یا می‌خواهید مشتری را از شارژ یک محصول با خبر کنید، باید پیام را به صورت دستی تنظیم و ارسال کنید.

صدور فاکتور فروش

یکی از مهم ترین قسمت های هر کسب وکاری، بررسی میزان فروش و ثبت فاکتور فروش می باشد. در همین راستا باشگاه مشتریان سجاک، امکان تعریف محصولات در گروه و زیر گروه های مورد نیاز را برای صدور فاکتور فراهم کرده است و مدیر کسب و کار می تواند در انتهای هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال گزارشی از میزان فروش گرفته و به صورت دقیق و منظم، بر کسب وکار خود نظارت داشته باشد.

اتصال به پوز بانکی

یکی از تفاوت های اساسی باشگاه مشتریان سجاک برای کسب و کارهای خرد و متوسط، اتصال به پوز بانک سپه است. صاحبان مشاغلی که پوز بانک سپه را داشته باشند می توانند مستقیما با هر تراکنش، شماره تلفن مشتری و مبلغ خرید آنها را در باشگاه مشتریان سجاک ثبت کنند. علاوه بر این، امکان اعمال تخفیف با توجه به اعتبار قبلی مشتری به صورت آنلاین و بر خط نیز وجود دارد و نیاز به کنترل دستی با موبایل و یا کامپیوتر نیست.

همچنین می توانید فرمت چاپی فاکتور باشگاه مشتریان سجاک را در دستگاه پوز انتخاب کرده و چاپ فاکتور را نیز داشته باشید. لازم به ذکر است که راحت ترین راه برای دریافت اطلاعات هر مشتری پوز بوده و در زمان پرداخت مبلغ از طریق پوز، با زدن کلید عضویت ، اطلاعات توسط خود مشتری ثبت خواهد شد.

امکانات باشگاه مشتریان سجاک

همانطور که در بالا ذکر شد استفاده از باشگاه مشتریان سجاک دارای امکانات و مزایای زیادی می باشد که درادامه لیستی از این مزایا را برای شما آماده کرده ایم:

  • مدیریت مشتریان
  • رتبه بندی مشتریان
  • اتصال به سامانه مودیان
  • ارسال پیامک
  • صدور فاکتور فروش
  • اتصال به پز بانکی

کاربرد های باشگاه مشتریان

علاوه بر مواردی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم، استفاده از باشگاه مشتریان دارای مزایای زیادی می باشد که در ادامه به بررسی چن دمورد از آن ها خواهیم پرداخت.

افزایش وفاداری به برند

در این باشگاه، مشتریان با هر خرید امتیاز هایی دریافت می‌کنند که می ‌توانند برای تخفیف‌ ها یا هدایا استفاده کنند. این امتیاز ها بر اساس مقدار خرید یا تعداد خدمات دریافتی محاسبه می‌ شوند. بنابراین مشتریانی که به برنامه باشگاه ملحق می‌ شوند، احتمالا بیشتر به خرید از آن کسب ‌و کار ادامه می‌ دهند و پول بیشتری خرج می ‌کنند.

بهبود تجربه مشتری

ارتباط بیشتر با مشتریان عضو باشگاه می ‌تواند بهبود تجربه خرید آن‌ ها را ارتقاء دهد و آن ‌ها را به فعالیت ‌های بیشتر در فروشگاه تشویق کند. به این ترتیب که با ارائه مزایای ویژه، مانند دسترسی زود هنگام به محصولات جدید یا رویداد ها، می‌توان خدمات مشتری را پیشرفت داده و تجربه او را بهبود بخشید.

تخفیف های ویژه

اعضای باشگاه از تخفیف‌ های اختصاصی ویژه که برای عموم مشتریان در دسترس نیستند یا خدمات رایگان و سایر مزایای خاص بهره‌ مند شوند. در واقع شرکت ‌ها می ‌توانند به اعضای باشگاه اطلاعات ویژه ‌ای از جمله تخفیف ‌ها و رویداد های آینده را ارسال کنند.

جمع آوری داده ی مشتریان

با توجه به اینکه نرم افزارهایی که برای باشگاه مشتریان استفاده می‌شوند می‌توانند اطلاعات مربوط به رفتار خریداران و نوع خدماتی که مورد استقبال قرار می‌گیرند کسب کنند. با استفاده از تحلیل این داده‌ها امکان تغییر یا بهبود استراتژی‌های سازمان فراهم می‌شود و یا حتی برای تشکیل انواع کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی هدفمند به کار برده شوند. به عنوان مثال اطلاعاتی در مورد محصولاتی که با هم خریداری می‌شوند یا اینکه چه نوع امتیازی منجر به خرید کدام نوع از محصولات و خدمات می‌گردد، نحوه‌ی رفتار مشتری قابل بررسی است و در برنامه‌های موقت یا بلند مدت شرکت تاثیر دارد.

افزایش خرید مجدد

بخش عمده‌ ای از فروش برند ها در واقع از طریق مشتریان دائمی آن ها انجام می ‌شود. با خدمات باشگاه مشتریان می‌توان یک جریان ثابت و قابل اعتماد از فروش را توسط مشتریان فعلی ایجاد کرد. بدین ترتیب با آنالیز درست اطلاعات می ‌توانید یک سود قابل پیش بینی را از این بخش بدست آورید. به طور متوسط مشتریان وفادار به شما ​​12 تا 18 درصد بیشتر از سایر مشتریان خرج می‌کنند. بررسی ‌های انجام شده در سال 2021 نشان می ‌دهد که 75 درصد از مشتریان مطابق با تجربیات قبلی خود نسبت به یک برند خرید می ‌کنند.

جمع بندی

در این محتوا در باشگاه مشتریان سجاک به توضیح درباره اینکه این باشگاه مشتریان از چه ویژگی ها و مزایایی نسبت به سایر باشگاه مشتریان برخوردار است پرداختیم و در مورد باشگاه مشتریان و کاربردهایش توضیحاتی دادیم، امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره کافی را برده باشید. در صورتیکه نیاز به تهیه باشگاه مشتریان سجاک داشتید میتوانید برای دریافت مشاوره در چت آنلاین یا با تماس با:

شماره های تماس پشتیبانی: 09197371329- 02177512236 - 02177513268 -02177613815

سوالات خود را بپرسید، کارشناسان ما در سجاک آماده پاسخگویی به شما هستند.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده‌است. شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .

مزایای باشگاه سجاک

مدیریت مشتریان

مدیریت مشتریان

مدیریت اطلاعات مشتریان و ایجاد بانک اطلاعات مشتری به همراه جستجو بر اساس شماره موبایل یا نام خانوادگی(حقیقی و حقوقی)

رتبه بندی مشتریان

رتبه بندی مشتریان

برای ایجاد ارتباط بهتر و هدفمند با مشتریان، می‌توانیم بر اساس حجم خرید، مشتریان را در سطوح مختلف، رتبه‌بندی نمائیم.

اتصال به پوز بانکی

اتصال به پوز بانکی

عضویت مشتریان در باشگاه، انجام فرآیند فروش و دریافت مبلغ خرید هر مشتری با استفاده از POS متصل به باشگاه مشتریان به صورت همزمان انجام می شود.