30 روز تست رایگان ، همین حالا دانلود کن
گام چهارم راه اندازی باشگاه مشتریان

گام چهارم راه اندازی باشگاه مشتریان

1402/11/16

منابع مالی از مهمترین منابع هر سازمانی بوده و به سختی و با تلاش به دست می آید. برای استفاده هر چه بهتر از این منایع می بایست برنامه ریزی صحیح شود و برای اهداف مختلف، هزینه خاصی اختصاص پیدا کند. در غیر این صورت کسب و کار شما با شکست روبه رو می شود.

6 گام برای راه اندازی باشگاه مشتریان
1) تصمیم به تغییر بگیرید
4) بودجه نویسی کنید
5) زمان اجرا را تعیین کنید

6) برعملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید

بعد از پیمودن سه گام اول راه اندازی باشگاه مشتریان به سراغ گام چهارم که شامل بودجه نویسی می شود می رویم.
ابتدا باید بدانیم که بودجه چیست؟
بودجه سندی است که ارقام و واژه هایی را شامل می شود و هزینه ها را به اهداف معین ارتباط می دهد.
منظور از بودجه، مجموعه ای از اهداف و برنامه ها، به همراه قیمت های متعلق به آنها است.
به طور کلی
بودجه یعنی، تبدیل منابع مالی به اهداف انسانی
بودجه نویسی به عنوان یکی از ابزارهای مهم کنترل و اجرای سیاست های مدیریتی در جهت افزایش اثربخشی و کارایی منابع مالی سازمان باید مورد توجه همه مدیران قرار گیرد.
بودجه برمبنای مقیاس کمی و با توجه به اهداف و برنامه های مدیر سازمان اختصاص پیدا می کند.
چنانچه دولت سالانه برای هزینه های کشور بودجه ای را اختصاص می دهد، شما نیز می بایست برای هزینه های واحد صنفی خودتان بودجه نویسی کنید و منابع مالی را به طرز صحیحی برای هدف های سازمان در نظر بگیرید.

مهم نیست که بودجه ای که در نظر می گیرید کم باشد یا زیاد، مهم این است که بودجه تعیین شده به اندازه هدفی که انتظار می رود باشد.
توجه داشته باشید که هدف تعیین شده نیز باید با میزان بودجه همخوانی داشته باشد.
مدیر سازمان باید ابتدا بودجه خود را تعیین کرده و پس از تایید آن توسط مشاور کسب و کارش، به سراغ تامین منابع مالی آن باشد.
بودجه نویسی در گام های راه اندازی باشگاه مشتریان بعد از سناریو نویسی آمده و دلیل آن این است که در ترکیب و نوع سناریوها معمولا مواردی نوشته می شود که هزینه زا هستند.
باید در مرحله بودجه نویسی هزینه های مربوط به اعمال سناریو ها در نظر گرفته شود.
بودجه نویسی دارای چهار مرحله است:
مرحله اول تنظیم بودجه
مرحله دوم تصویب بودجه
مرحله سوم اجرای بودجه
و مرحله چهارم نظارت بر اجرای بودجه است.

در صورتیکه که تصمیم به راه اندازی باشگاه مشتریان دارید، ابتدا بودجه ریزی کنید تا در نیمه راه به دلیل کسری بودجه ورشکست نشوید.
باشگاه مشتریان مانند یک گل همواره نیاز به مراقبت دارد.
اگر گلی را دو سال پرورش داده و یک هفته رها کنید تمام زحمات شما از بین می رود.
پس برای اهداف خود برنامه ریزی کرده و مبالغی که می خواهید برای آنها اختصاص دهید را مشخص کنید.

گام چهارم راه اندازی باشگاه مشتریان

6 گام برای راه اندازی باشگاه مشتریان
1) تصمیم به تغییر بگیرید
4) بودجه نویسی کنید
5) زمان اجرا را تعیین کنید

6) برعملکرد باشگاه نظارت کرده و بازخورد بگیرید

بعد از پیمودن سه گام اول راه اندازی باشگاه مشتریان به سراغ گام چهارم که شامل بودجه نویسی می شود می رویم.
ابتدا باید بدانیم که بودجه چیست؟
بودجه سندی است که ارقام و واژه هایی را شامل می شود و هزینه ها را به اهداف معین ارتباط می دهد.
منظور از بودجه، مجموعه ای از اهداف و برنامه ها، به همراه قیمت های متعلق به آنها است.
به طور کلی
بودجه یعنی، تبدیل منابع مالی به اهداف انسانی
بودجه نویسی به عنوان یکی از ابزارهای مهم کنترل و اجرای سیاست های مدیریتی در جهت افزایش اثربخشی و کارایی منابع مالی سازمان باید مورد توجه همه مدیران قرار گیرد.
بودجه برمبنای مقیاس کمی و با توجه به اهداف و برنامه های مدیر سازمان اختصاص پیدا می کند.
چنانچه دولت سالانه برای هزینه های کشور بودجه ای را اختصاص می دهد، شما نیز می بایست برای هزینه های واحد صنفی خودتان بودجه نویسی کنید و منابع مالی را به طرز صحیحی برای هدف های سازمان در نظر بگیرید.

مهم نیست که بودجه ای که در نظر می گیرید کم باشد یا زیاد، مهم این است که بودجه تعیین شده به اندازه هدفی که انتظار می رود باشد.
توجه داشته باشید که هدف تعیین شده نیز باید با میزان بودجه همخوانی داشته باشد.
مدیر سازمان باید ابتدا بودجه خود را تعیین کرده و پس از تایید آن توسط مشاور کسب و کارش، به سراغ تامین منابع مالی آن باشد.
بودجه نویسی در گام های راه اندازی باشگاه مشتریان بعد از سناریو نویسی آمده و دلیل آن این است که در ترکیب و نوع سناریوها معمولا مواردی نوشته می شود که هزینه زا هستند.
باید در مرحله بودجه نویسی هزینه های مربوط به اعمال سناریو ها در نظر گرفته شود.
بودجه نویسی دارای چهار مرحله است:
مرحله اول تنظیم بودجه
مرحله دوم تصویب بودجه
مرحله سوم اجرای بودجه
و مرحله چهارم نظارت بر اجرای بودجه است.

در صورتیکه که تصمیم به راه اندازی باشگاه مشتریان دارید، ابتدا بودجه ریزی کنید تا در نیمه راه به دلیل کسری بودجه ورشکست نشوید.
باشگاه مشتریان مانند یک گل همواره نیاز به مراقبت دارد.
اگر گلی را دو سال پرورش داده و یک هفته رها کنید تمام زحمات شما از بین می رود.
پس برای اهداف خود برنامه ریزی کرده و مبالغی که می خواهید برای آنها اختصاص دهید را مشخص کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده‌است.شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .