فهرست مطالب
هوش مصنوعی؛ چرخدنده طلایی افزایش فروش
.
هوش مصنوعی در ایجاد سرنخ
.
هوش مصنوعی در ایجاد سرنخ
.
هوش مصنوعی در تبدیل سرنخ به فرصت
.
.
هوش مصنوعی در تبدیل فرصت به مشتری
.
.
هوش مصنوعی در حفظ مشتری
.
تأثیر هوش مصنوعی بر باشگاه مشتریان
.
.
تأثیر هوش مصنوعی بر باشگاه مشتریان
.
.
افزایش فروش مهمترین عامل پیشرفت هر کسبوکار است و مدیران کسبوکار همیشه در تلاش برای زنده نگه داشتن آهنگ فروش خود هستند. برای همین همیشه به دنبال راه حلهای جدید هستند تا بتوانند با آن میزان فروش خود را افزایش دهد.
.
.
هوش مصنوعی؛ چرخدنده طلایی افزایش فروش
در یک کسبوکار به افراد زیادی با تواناییهای مختلف نیاز است این افراد مانند چرخدنده هستند و اگر یکی از آنها نباشد دستگاه کسبوکار به خوبی کار نمیکند اما گاهی برخی چرخدندهها هستند که اگر نباشند دستگاه میتواند به خوبی کار کند ولی اگر باشد سرعت تمامی چرخدندهها را بیشتر میکند و سبب افزایش در سرعت و سود آن کسبوکار میشود. این چرخدنده طلایی هوش مصنوعی است. فروش محصول یک راه سرراست نیست و دارای پستی و بلندیهای بسیاری است و برای رسیدن به مقصود خود باید آن را طی کنیم ، مراحلی مانند ایجاد مشتری، کاشت بذر انگیزه خرید، ایجاد حس اطمینان، ترغیب به خرید دوباره و... . شاید برایتان سوال شود که چه ارتباطی میان هوش مصنوعی و افزایش فروش است؟ برای اینکه به جواب این سوال برسید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
.
.
هوش مصنوعی در ایجاد سرنخ
اولین و مهم ترین راهی که باید طی کنیم ایجاد سرنخ (تولید مشتری) است. در روش سنتی صاحبان کسبوکار برای ایجاد سرنخ از راههایی مانند تماسهای تلفنی، پیامک، تبلیغات و... استفاده میکنند. تماسهای تلفنی زمان زیادی را تلف میکند و ساخت تبلیغ زمان زیاد و پول هنگفتی را میطلبد. شاید با خود بگویید که برای پیشرفت باید زمان و پول زیادی را صرف کرد ولی اگرمن بگویم که شما میتوانید از به هدر رفتن نه تنها زمان بلکه پول خود جلوگیری کنید چطور؟! هوش مصنوعیهای تولید تبلیغات به شما در زمینه تولید محتوا، جلب توجه مشتری و ساخت ویدیو کمک میکند. برخی از هوش مصنوعیهایی که در زمینه تبلیغات شما را یاری میکنند عبارتاند از: Plai ،Tomi ،Day و... .
.
Plai: این هوش مصنوعی با استفاده از واقعیت توسعه یافته و جهان تعاملی، داستان و تجربیات بدیع را خلق و به نمایش میگذارد. ما میتوانیم از این تکنولوژی برای ساخت تبلیغات هیجان انگیز استفاده کنیم.
.
Tomi: این هوش مصنوعی با دریافت متن و بررسی آن به عمق معنای آن میرود و به شما خروجی مربوط به آن متن را میدهد.
.
Day: ضبط، سازماندهی، تجزیه و تحلیل و به اشتراکگذاری معاملات از نقاط قوت این هوش مصنوعی است.
.
.
Plai: این هوش مصنوعی با استفاده از واقعیت توسعه یافته و جهان تعاملی، داستان و تجربیات بدیع را خلق و به نمایش میگذارد. ما میتوانیم از این تکنولوژی برای ساخت تبلیغات هیجان انگیز استفاده کنیم.
.
Tomi: این هوش مصنوعی با دریافت متن و بررسی آن به عمق معنای آن میرود و به شما خروجی مربوط به آن متن را میدهد.
.
Day: ضبط، سازماندهی، تجزیه و تحلیل و به اشتراکگذاری معاملات از نقاط قوت این هوش مصنوعی است.
.
هوش مصنوعی در تبدیل سرنخ به فرصت
پس از پبدا کردن مشتری باید علاقه خرید را در دل فرد شکوفا کنیم. در این مرحله ممکن است به دلیل نشناختن نیاز یا شخصیت فرد در تبدیل سرنخ به فرصت (فردی با قصد خرید) شکست بخوریم. طبیعتا شناخت اشخاص زمان زیادی را میگیرد (حداقل یک هفته) در این مدت ممکن است که ما مشتری را به دلیل سرعت پایین خود در ایجاد علاقه خرید در فرد از دست بدهیم، پس باید از راه حلی استفاده کرد که به ما در این زمان کوتاه برای رسیدن به هدفمان کمک کند. هوش مصنوعی راهکاری کم هزینه و سریع است. استفاده از هوش مصنوعیهای تشخیص شخصیت سبب شناخت هرچه سریع تر سرنخ شده و از اینکه سرنخ از دست برود جلوگیری میکند. هوش مصنوعیهایی که در زمینه تشخیص شخصیت به کمک شما میآید عبارتاند از: Humantic ،Crystal ،XIQ و... .
.
.
Humantic: از این AI برای شناسایی مشتری و شناخت او استفاده میشود و این امربه BDRهای شما کمک میکند تا AEهای خود را با بینشی درست برای هر معامله به کار ببریم.
.
.
Crystal: این AI ابزاری هوشمند برای تصمیم گیری براساس تجزیه و تحلیلهای دقیق هوش مصنوعی بر روی شخصیت مشتری شماست.
.
.
XIQ: عمل تجزیه و تحلیل بازار را انجام داده و بینشی از فروش را جمع آوری میکند و آن را در اختیار شما میگذارد تا با دستی پر و اطلاعاتی کامل به سمت سرنخ خود بروید.
.
.
هوش مصنوعی در تبدیل فرصت به مشتری
پس از آنکه در فرد علاقه خرید محصول را ایجاد کردید و او قصد خرید از شما را دارد باید به سراغ آخرین مرحله برویم، این مرحله زمان تصمیم گیری مشتری است. وظیفه شما در این مرحله کمک به انتخاب درست مشتری است. شما باید با دادن احساس اطمینان و با نشان دادن اینکه تصمیم درست را گرفتهاند آنها را از تصمیم خود مطمئن کنید. برای اینکار باید جملات به درستی انتخاب شود و حتی یک جمله ی اشتباه میتواند سبب شکست شود. برای کاهش درصد خطا در جمله بندی استفاده از هوش مصنوعی برای مشاوره بهترین و در دسترس ترین راهکار است تا بتوانید جملات درست را به مشتری خود بگویید. هوش مصنوعیهای مربوط درزمینه مشاوره میتوان به Spik ،Just Call و Clari اشاره کرد.
.
.
Spiky: رسیدن به افزایش فروش به کمک Spiky با تقویت تعاملات با مشتری و پیش بردن معاملات، روابط عمیق تر و پایدار تری را با مشتری خود ایجاد کنید.
.
.
Just Call: از just call برای ارسال پیامکهای هدفمند، یادآوری قرارهای ملاقات و پیگیری تعامل با مشتریان استفاده کنید.
.
.
Clari: این هوش مصنوعی با بازرسی معاملات، ساخت برنامههای اقدام متقابل و ارائه پیشنهادات شما را برنده میدان میکند.
.
هوش مصنوعی در حفظ مشتری
.
هوش مصنوعی در حفظ مشتری
بدون شک مهم ترین اصل بعد از اینکه مشتری از ما خرید میکند حفظ مشتری و تبدیل آن مشتری به مشتری ثابت است. بدون شک یکی از بهترین موارد برای حفظ مشتری خدمات پس از فروش است. ما با ارائه مواردی مانند تماس تلفنی ، گارانتی و... میتوانیم مشتری را ترغیب به خرید دوباره کالای خود کنیم ولی بهترین راه در این زمینه شخصی سازی خدمات است به این معنی که به مشتری خود اهمیت بدهیم و مشتری ما هم آن را احساس کند. مثلا در شخصی سازی پیام تبریک تولدی که برای یک فرد ارسال میکنیم نباید کلی صحبت کرد و بگوییم که خردادیها تولدتان مبارک، باید از نام شخص استفاده کرد تا فرد حس احترا شما نسبت به خود را حس کند. شما با استفاده از هوش مصنوعیهای تماس تلفنی میتوانید تمامی سوالات کاربران را در تمام شبانه روز جواب بدهید و رضایت مشتری را بالا نگه دارید. از بهترین هوش مصنوعیها در این زمینه میتوان به Bland ،Air و Call Annie اشاره کرد.
.
.
Bland: توانایی بالا در تبدیل متن به گفتار، تشخیص گفتار، نوع لحن و پردازش زبان، این هوش مصنوعی را به پاسخگویی عالی به سوالات مشتریان تبدیل میکند.
.
.
Air: توانایی حیرت انگیز این هوش مصنوعی در پاسخگویی به تمام مشتریان در حداکثر 30دقیقه و توانایی انجام 5000کار همزمان به صورت مستقل سبب جذابیت این AI شده است.
.
.
Call Annie: این هوش مصنوعی نهتنها یک چت سرویس بلکه یک دستیار برای شما است که میتواند به شما در امور اداری کمک کند.
.
تأثیر هوش مصنوعی بر باشگاه مشتریان
هوش مصنوعی (AI) باتوجه به تواناییهای تحلیلی و پیشبینیای که دارد، میتواند نقش مهمی در بهبود تجربه مشتریان در باشگاههای مشتریان ایفا کند. ما چند نکتهٔ مهم در ارتباط با استفاده از AI در باشگاه مشتریان را ذکر میکنیم:
.
1. تجزیه و تحلیل دادهها: AI میتواند به دقت بالایی دادههای مشتریان را تحلیل کرده و الگوهای رفتاری آنها را شناسایی کند. این اطلاعات میتواند به مدیران باشگاه کمک کند تا بهترین استراتژیها را برای جلب و نگهداشتن مشتریان ارائه دهند.
.
2. پیشنهادات شخصیسازی شده: با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین، AI میتواند پیشنهادات شخصیسازی شدهای برای هر مشتری ارائه دهد. این شامل پیشنهاد پاداش، جشنواره، و خدمات دیگر میشود که به خریدهای خاص هر مشتری پاسخ میدهد.
.
3. پشتیبانی مشتریان: سیستمهای هوش مصنوعی میتوانند بهبود قابل توجهی در پشتیبانی مشتریان ایجاد کنند، از جمله پاسخگویی به سوالات، حل مشکلات سریعتر، و حتی گاهی ارائه خدمات به مشتریان.
.
4. پیشبینی و پیشگیری از ترک مشتریان: با استفاده از AI، میتوان پیشبینی کرد که کدام مشتریان قرار است باشگاه را ترک کنند و اقداماتی را برای جلوگیری از این اتفاقات انجام داد.
.
در کل، هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در بهبود تجربه مشتریان و بهبود عملکرد باشگاههای مشتریان ایفا میکند، از جملهٔ این امکانات میتوان تجزیه و تحلیل دادهها، شخصیسازی، پشتیبانی بهتر، و بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی و نگهداری مشتریان اشاره کرد.
.
کلام آخر
پیشرفت در این عصر کار راحتی نیست، چرا که علم هر روزه با سرعتی وحشتناک پیشرفت میکند و اگر لحظه ای غفلت کنیم از رقبای خود عقب میافتیم. از این جهت بهتر است همیشه خود را به روز نگه داریم و موقع ظهور تکنولوژی جدید قبل از هر فردی به سراغ آن برویم و از آن در کسبوکار خود استفاده کنیم. هوش مصنوعی نیز یکی از این تکنولوژیهای نوین است که اگر در کسبوکار خود از آن استفاده کنیم نه تنها کارها آسان تر میشود بلکه میتوان با سرعت چشمگیری پیشرفت کرد.
.
.
تأثیر هوش مصنوعی بر باشگاه مشتریان
هوش مصنوعی (AI) باتوجه به تواناییهای تحلیلی و پیشبینیای که دارد، میتواند نقش مهمی در بهبود تجربه مشتریان در باشگاههای مشتریان ایفا کند. ما چند نکتهٔ مهم در ارتباط با استفاده از AI در باشگاه مشتریان را ذکر میکنیم:
.
1. تجزیه و تحلیل دادهها: AI میتواند به دقت بالایی دادههای مشتریان را تحلیل کرده و الگوهای رفتاری آنها را شناسایی کند. این اطلاعات میتواند به مدیران باشگاه کمک کند تا بهترین استراتژیها را برای جلب و نگهداشتن مشتریان ارائه دهند.
.
2. پیشنهادات شخصیسازی شده: با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین، AI میتواند پیشنهادات شخصیسازی شدهای برای هر مشتری ارائه دهد. این شامل پیشنهاد پاداش، جشنواره، و خدمات دیگر میشود که به خریدهای خاص هر مشتری پاسخ میدهد.
.
3. پشتیبانی مشتریان: سیستمهای هوش مصنوعی میتوانند بهبود قابل توجهی در پشتیبانی مشتریان ایجاد کنند، از جمله پاسخگویی به سوالات، حل مشکلات سریعتر، و حتی گاهی ارائه خدمات به مشتریان.
.
4. پیشبینی و پیشگیری از ترک مشتریان: با استفاده از AI، میتوان پیشبینی کرد که کدام مشتریان قرار است باشگاه را ترک کنند و اقداماتی را برای جلوگیری از این اتفاقات انجام داد.
.
در کل، هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در بهبود تجربه مشتریان و بهبود عملکرد باشگاههای مشتریان ایفا میکند، از جملهٔ این امکانات میتوان تجزیه و تحلیل دادهها، شخصیسازی، پشتیبانی بهتر، و بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی و نگهداری مشتریان اشاره کرد.
.
کلام آخر
پیشرفت در این عصر کار راحتی نیست، چرا که علم هر روزه با سرعتی وحشتناک پیشرفت میکند و اگر لحظه ای غفلت کنیم از رقبای خود عقب میافتیم. از این جهت بهتر است همیشه خود را به روز نگه داریم و موقع ظهور تکنولوژی جدید قبل از هر فردی به سراغ آن برویم و از آن در کسبوکار خود استفاده کنیم. هوش مصنوعی نیز یکی از این تکنولوژیهای نوین است که اگر در کسبوکار خود از آن استفاده کنیم نه تنها کارها آسان تر میشود بلکه میتوان با سرعت چشمگیری پیشرفت کرد.
.
.
این روش، یکی از روشهای افزایش فروش است اگر میخواهید به انبوهی از مقالات افزایش فروش دسترسی پیدا کنید روی اینجا کلیک کنید.
این روش، یکی از روشهای افزایش فروش است اگر میخواهید به انبوهی از مقالات افزایش فروش دسترسی پیدا کنید روی اینجا کلیک کنید.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .