3 روز تست رایگان ، همین حالا دانلود کن
کش‌بک(CashBack) چیست؟

کش‌بک(CashBack) چیست؟

1403/02/10 - نویسنده : باشگاه مشتریان سجاک

در این مقاله سعی داریم کش‌بک و نحوهٔ استفاده آن را در کسب‌وکارها بررسی نمائیم

کش‌بک(Cash Back) یعنی بازگشت بخشی از پرداخت هر مشتری در قالب اعتبار، که مشتری می‌تواند از این اعتبار در خرید بعدی استفاده نماید.

باشگاه مشتریان که با هدف وفادارسازی مشتری راه اندازی می‌گردد اثربخش برای جذب مشتری و حفظ و نگهداری مشتری استفاده از کش‌بک می‌باشد. کش‌بک عامل ترغیب‌کنندهٔ مشتری می‌باشد، که همواره او را تحریک یا ترغیب می‌کند که برای استفاده از این اعتبار اقدام به خرید دوم و تکرار خرید و یا خریدهای سوم و بیشتر نماید.

سوای از اینکه میزان مبلغ شارژ شده در کیف پول مشتری می‌تواند مؤثر باشد؛ دادن گیفت یا هدیه ای با این عنوان می‌تواند برای مشتری جذاب باشد و برند ارائه دهنده این خدمت را به عنوان یک برند متفاوت در ذهن به خاطر بسپارد.

حال در صورتی که یک کسب‌وکار بتواند باتوجه به حاشیه سود از قبل فروش محصولات این درصد را افزایش بدهد، قطعاً میزان جذابیت آن برای مصرف‌کنندهٔ نهایی (Enduser) بیشتر خواهد شد و اثربخشی این روش افزایش خواهد یافت. همچنین تحقیقات نشان داده است که این روش در کسب‌وکارهایی که دوره مصرف کوتاه‌تری داشته و فاصله زمانی مراجعه کوتاه تر می‌باشد مؤثرتر می‌باشد.

برای مثال در حوزه مواد غذایی که دوره مصرف آن هفتگی می‌باشد، دادن کش‌بک می‌تواند به سرعت تأثیر خود را نشان دهد. نحوه اطلاع‌رسانی کش‌بک هم می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.برای مثال امروزه با استفاده از پیامک و به محض ثبت فاکتور خرید یا ثبت مبلغ خرید مشتری این پیام برای مشتری به صورت اتوماتیک ارسال می‌گردد در این لحظه که مشتری پیام را دریافت می‌نماید، با توجه به حضور ذهنی آماده، تأثیر ذهنی لازم را دریافت کرده و حتی ممکن است زمان خرید بعدی را هم برنامه‌ریزی نماید.

استفاده از رتبه‌بندی مشتریان با رویکرد ارزش گذاری مشتری با توجه به سودی که به کسب‌وکار ما می‌رساند؛ می‌تواند مشتریان ارزشمند ما را جدا کرده و با تخصیص درصدهای بالاتر به این مشتریان میزان اعتبار بیشتری را تخصیص داد.

کش‌بک(CashBack) چیست؟

کش‌بک(Cash Back) یعنی بازگشت بخشی از پرداخت هر مشتری در قالب اعتبار، که مشتری می‌تواند از این اعتبار در خرید بعدی استفاده نماید.

باشگاه مشتریان که با هدف وفادارسازی مشتری راه اندازی می‌گردد اثربخش برای جذب مشتری و حفظ و نگهداری مشتری استفاده از کش‌بک می‌باشد. کش‌بک عامل ترغیب‌کنندهٔ مشتری می‌باشد، که همواره او را تحریک یا ترغیب می‌کند که برای استفاده از این اعتبار اقدام به خرید دوم و تکرار خرید و یا خریدهای سوم و بیشتر نماید.

سوای از اینکه میزان مبلغ شارژ شده در کیف پول مشتری می‌تواند مؤثر باشد؛ دادن گیفت یا هدیه ای با این عنوان می‌تواند برای مشتری جذاب باشد و برند ارائه دهنده این خدمت را به عنوان یک برند متفاوت در ذهن به خاطر بسپارد.

حال در صورتی که یک کسب‌وکار بتواند باتوجه به حاشیه سود از قبل فروش محصولات این درصد را افزایش بدهد، قطعاً میزان جذابیت آن برای مصرف‌کنندهٔ نهایی (Enduser) بیشتر خواهد شد و اثربخشی این روش افزایش خواهد یافت. همچنین تحقیقات نشان داده است که این روش در کسب‌وکارهایی که دوره مصرف کوتاه‌تری داشته و فاصله زمانی مراجعه کوتاه تر می‌باشد مؤثرتر می‌باشد.

برای مثال در حوزه مواد غذایی که دوره مصرف آن هفتگی می‌باشد، دادن کش‌بک می‌تواند به سرعت تأثیر خود را نشان دهد. نحوه اطلاع‌رسانی کش‌بک هم می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.برای مثال امروزه با استفاده از پیامک و به محض ثبت فاکتور خرید یا ثبت مبلغ خرید مشتری این پیام برای مشتری به صورت اتوماتیک ارسال می‌گردد در این لحظه که مشتری پیام را دریافت می‌نماید، با توجه به حضور ذهنی آماده، تأثیر ذهنی لازم را دریافت کرده و حتی ممکن است زمان خرید بعدی را هم برنامه‌ریزی نماید.

استفاده از رتبه‌بندی مشتریان با رویکرد ارزش گذاری مشتری با توجه به سودی که به کسب‌وکار ما می‌رساند؛ می‌تواند مشتریان ارزشمند ما را جدا کرده و با تخصیص درصدهای بالاتر به این مشتریان میزان اعتبار بیشتری را تخصیص داد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده‌است.شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .