30 روز تست رایگان ، همین حالا دانلود کن
کش بک در کارت های بانکی

کش بک در کارت های بانکی

1403/02/16

موسسات مالی و بانک‌ها برای ایجاد ترغیب در مشتری برای استفاده از یک کارت خاص اقدام به فعال سازی کش بک مبتنی بر کارت بانکی نموده‌اند

کش بک در کارت های بانکی

کش بک به عنوان برگشت بخشی از خرید مشتری به صورت نقدی در افزایش وفاداری مشتریان موثر می باشد .

موسسات مالی و بانک ها برای ایجاد ترغیب در مشتری برای استفاده از یک کارت خاص اقدام به فعال سازی کش بک مبتنی بر کارت بانکی نموده اند . در این مدل صاحب و دارنده کارت بانکی به اختیار خود یکی از کارت های بانکی خود را در این سامانه رجیستر (عضویت) می کند. سامانه مزبور با توجه به قراردادی که با بانک عامل از یک سو دارد و از سوی دیگر با فروشگاه های طرف قرارداد اقدام به کش بک روی کارت بانکی مشتری می نماید.

پوزهایی که از طرف بانک عامل در فروشگاه مد نظر نصب گردیده است مبلغ خرید را به طور کامل از کارت مشتری کسر کرده و خرید در این مرحله نهایی می شود.

پس از انجام محاسبات و با توجه به توافقات فی مابین بانک (یا شرکت psp ارائه دهنده خدمت )و پذیرنده (فروشگاهی که فروشنده کالا) می باشد.

درصدی از مبلغ خرید را به کارت بانکی مشتری واریز می نماید . پیامک های واریزی از بانک روی موبایل مشتری میزان برگشت مبلغ را به حساب مشتری مشخص خواهد کرد. چند نکته مهم در مقایسه کش بک در باشگاه مشتریان و کش بک در مدل کارت های بانکی وجود دارد:

1. در این مدل وفاداری به کارت بانکی ایجاد می شود نه وفاداری به فروشگاهی که دارد بخشی از فروش خود را به عنوان کش بک به مشتری برمی گرداند.

2. اثربخشی به کارت هم در این حالت با توجه به مبالغ کوچکی که به حساب مشتری با مانده خیلی بیشتر واریز می شود نمی تواند محرک قوی و اثربخشی حتی در استفاده از کارت بانکی خاصی ایجاد نماید.

3.بانک اطلاعاتی از مشتریان وفادار در این فروشگاه ایجاد نخواهد شد و دسترسی برای تغییر و یا اصلاح اعتبار وجود نخواهد داشت.

4. در این ساختار عملاً مشتری وارد پلتفرمی می شود که سایر رقبا هم در آنجا از همین ساختار به همین مشتری کش بک می دهند.

در جمع بندی که می بایست با توجه به هزینه و فایده ( Cost & Benefit) که برای هر کسب و کار تعریف می شود، می بایست بررسی نمود که استفاده از این روش چقدر می تواند موثر باشد. البته در ساختار فوق بانک ها هم می توانند با هم رقابت نمایند؛ به عبارت دیگر مشتری می تواند کارت بانکی را انتخاب نماید که درصد کش بک بیشتری دارد.

کش بک در کارت های بانکی

کش بک در کارت های بانکی

کش بک به عنوان برگشت بخشی از خرید مشتری به صورت نقدی در افزایش وفاداری مشتریان موثر می باشد .

موسسات مالی و بانک ها برای ایجاد ترغیب در مشتری برای استفاده از یک کارت خاص اقدام به فعال سازی کش بک مبتنی بر کارت بانکی نموده اند . در این مدل صاحب و دارنده کارت بانکی به اختیار خود یکی از کارت های بانکی خود را در این سامانه رجیستر (عضویت) می کند. سامانه مزبور با توجه به قراردادی که با بانک عامل از یک سو دارد و از سوی دیگر با فروشگاه های طرف قرارداد اقدام به کش بک روی کارت بانکی مشتری می نماید.

پوزهایی که از طرف بانک عامل در فروشگاه مد نظر نصب گردیده است مبلغ خرید را به طور کامل از کارت مشتری کسر کرده و خرید در این مرحله نهایی می شود.

پس از انجام محاسبات و با توجه به توافقات فی مابین بانک (یا شرکت psp ارائه دهنده خدمت )و پذیرنده (فروشگاهی که فروشنده کالا) می باشد.

درصدی از مبلغ خرید را به کارت بانکی مشتری واریز می نماید . پیامک های واریزی از بانک روی موبایل مشتری میزان برگشت مبلغ را به حساب مشتری مشخص خواهد کرد. چند نکته مهم در مقایسه کش بک در باشگاه مشتریان و کش بک در مدل کارت های بانکی وجود دارد:

1. در این مدل وفاداری به کارت بانکی ایجاد می شود نه وفاداری به فروشگاهی که دارد بخشی از فروش خود را به عنوان کش بک به مشتری برمی گرداند.

2. اثربخشی به کارت هم در این حالت با توجه به مبالغ کوچکی که به حساب مشتری با مانده خیلی بیشتر واریز می شود نمی تواند محرک قوی و اثربخشی حتی در استفاده از کارت بانکی خاصی ایجاد نماید.

3.بانک اطلاعاتی از مشتریان وفادار در این فروشگاه ایجاد نخواهد شد و دسترسی برای تغییر و یا اصلاح اعتبار وجود نخواهد داشت.

4. در این ساختار عملاً مشتری وارد پلتفرمی می شود که سایر رقبا هم در آنجا از همین ساختار به همین مشتری کش بک می دهند.

در جمع بندی که می بایست با توجه به هزینه و فایده ( Cost & Benefit) که برای هر کسب و کار تعریف می شود، می بایست بررسی نمود که استفاده از این روش چقدر می تواند موثر باشد. البته در ساختار فوق بانک ها هم می توانند با هم رقابت نمایند؛ به عبارت دیگر مشتری می تواند کارت بانکی را انتخاب نماید که درصد کش بک بیشتری دارد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده‌است.شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .