30 روز تست رایگان ، همین حالا دانلود کن
کش بک در باشگاه مشتریان

کش بک در باشگاه مشتریان

1403/02/12

برای استفاده از کش بک الزاماً باید باشگاه مشتریان راه اندازی نمود؟

کش بک در باشگاه مشتریان


باشگاه مشتریان با هدف وفادارسازی مشتریان، ساختار تعاملی دوسویه ای ایجاد می نماید که هر مشتری در فضای باشگاه مشتریان می تواند از امتیازات و امکانات به نفع خود استفاده نماید. کش بک یا برگشت نقدی بخشی از خرید هر مشتری نیز؛ به همین هدف به کار گرفته می شود. سوال اینجاست که اولاً:

برای استفاده از کش بک الزاماً باید باشگاه مشتریان راه اندازی نمود؟

آیا زیرساخت های دیگری برای فعال شدن اعتبار دهی به مشتریان مورد نیاز می باشد؟

با توجه به موارد فوق می بایست به این نکته دقت کرد که کش بک بر اساس حجم خرید مشتری استوار می باشد. سپس می بایست حتماً در فرایند خرید مشتری مبلغ مربوطه محاسبه شود و سپس به مکانیزم برگشت این مبلغ به حساب مشتری یا کیف پول مشتری عودت داده شود. همچنین در زمان استفاده مجدد از این اعتبار می بایست انتقال این اعتبار به فاکتور خرید بعدی مشتری فراهم شود تا مشتری بتواند از این اعتبار استفاده نماید.

پس هم درمسیر کسب اعتبار کش بک و هم در مسیر کسر اعتبار و خرج کردن اعتبار، نیاز به اتصال به سیستم فروش و فرایند پرداخت مشتری داریم.

برای این اتصال به سامانه یا نرم افزار حسابداری یا صندوق فروشگاهی می بایست این ساختار از قبل در نرم افزار مالی تعبیه شده باشد و در زمان تسویه حساب و صدور فاکتور مبحث کش بک اعمال گردد
در حال حاضر بیشتر نرم افزارهای فروشگاهی این امکان را ندارند و چالش تغییر این زیرساخت ها در فروشگاه های بزرگ تقریباً ناممکن می باشد و در فروشگاه های متوسط و کوچک سخت و هزینه بر و زمانبراست.
راهکاری که می توان برای استفاده کش بک پیشنهاد کرد ایجاد ساختار باشگاه مشتریان می باشد .
باشگاه مشتریان نیز با توجه به ابعاد سازمان می تواند مدل های متفاوتی داشته باشد ، حال این سوال مطرح می شود که باشگاه مشتریان از چه طریقی می تواند میزان خرید مشتری را به دست آورد تا مکانیزم کش بک را بتوان در آن اعمال نمود.
ابتکار جدید در باشگاه های مشتریان امکان اتصال پوزهای بانکی باشگاه را ایجاد می نماید به عبارت دیگر بعد از انجام کلیه کارهایی که مشتری در زمان خرید انجام می دهد.مثل صدور فاکتور و چاپ فاکتور نهایی یا در زمان پرداخت مبلغ از طریق درگاه پرداخت پوز بانکی این مبلغ شناسایی می گردد و با توجه به ارسال این مبلغ به باشگاه جایگاه و رتبه بندی مشتری مشخص شده و براساس آن درصد تخصیص اعتبار نیز اعمال می گردد و مبلغ نهایی بر روی درگاه پرداخت نشان داده می شود .
مشتری با پرداخت مبلغ نهایی اولاً از اعتبار قبلی خود در باشگاه مشتریان استفاده می نماید و ثانیاً با توجه به مابه التفاوت مبلغ خرید از میزان اعتبار (مبلغ خالص و نهایی پرداخت شده) مجدد اعتبارسنجی شده و با توجه به رتبه جدید مشتری مبلغ جدید اعتبار کش بک به حساب کاربری یا کیف پول مشتری در این فروشگاه شارژ می گردد.
این اعتبار مشخصا از همین فروشگاه تخصیص داده شده است و بعداً هم در همین فروشگاه استفاده خواهد شد.
در این مکانیزم بانک و موسسه مالی متصل به پوز بانکی هیچ دخالتی ندارد و همه فرایندها ( اضافه شدن اعتبار یا کسر اعتبار) قبل از پرداخت توسط باشگاه مشتریان محاسبه می گردد.
اپلیکیشن نصب شده روی پوز بانکی از طریق اینترنت به پانل اصلی باشگاه مشتریان متصل می باشد و علاوه بر دریافت اطلاعات مالی، پروفایل مشتری را هم دریافت خواهد نمود.اطلاعات تکمیلی به صورت داوطلبانه بوده و هر کدام از اطلاعات مثل تاریخ تولد و علاقمندی های دیگر می تواند در گیمینفیکیشن های تعریف شده در باشگاه نقش موثری در جذب و وفاداری مشتریان ایفا نمایند.
نتیجه نهایی اینکه موضوع کش بک با هدف وفاداری در بستر باشگاه مشتریان، می تواند با هزینه بسیار کمتر و مدت زمان راه اندازی کوتاه تر، مورد بهره برداری واقع شود.
سادگی استفاده از این امکان راه اندازی باشگاه مشتریان را برای فروشگاه های کوچک نیز ممکن می سازد.

کش بک در باشگاه مشتریان

کش بک در باشگاه مشتریان


باشگاه مشتریان با هدف وفادارسازی مشتریان، ساختار تعاملی دوسویه ای ایجاد می نماید که هر مشتری در فضای باشگاه مشتریان می تواند از امتیازات و امکانات به نفع خود استفاده نماید. کش بک یا برگشت نقدی بخشی از خرید هر مشتری نیز؛ به همین هدف به کار گرفته می شود. سوال اینجاست که اولاً:

برای استفاده از کش بک الزاماً باید باشگاه مشتریان راه اندازی نمود؟

آیا زیرساخت های دیگری برای فعال شدن اعتبار دهی به مشتریان مورد نیاز می باشد؟

با توجه به موارد فوق می بایست به این نکته دقت کرد که کش بک بر اساس حجم خرید مشتری استوار می باشد. سپس می بایست حتماً در فرایند خرید مشتری مبلغ مربوطه محاسبه شود و سپس به مکانیزم برگشت این مبلغ به حساب مشتری یا کیف پول مشتری عودت داده شود. همچنین در زمان استفاده مجدد از این اعتبار می بایست انتقال این اعتبار به فاکتور خرید بعدی مشتری فراهم شود تا مشتری بتواند از این اعتبار استفاده نماید.

پس هم درمسیر کسب اعتبار کش بک و هم در مسیر کسر اعتبار و خرج کردن اعتبار، نیاز به اتصال به سیستم فروش و فرایند پرداخت مشتری داریم.

برای این اتصال به سامانه یا نرم افزار حسابداری یا صندوق فروشگاهی می بایست این ساختار از قبل در نرم افزار مالی تعبیه شده باشد و در زمان تسویه حساب و صدور فاکتور مبحث کش بک اعمال گردد
در حال حاضر بیشتر نرم افزارهای فروشگاهی این امکان را ندارند و چالش تغییر این زیرساخت ها در فروشگاه های بزرگ تقریباً ناممکن می باشد و در فروشگاه های متوسط و کوچک سخت و هزینه بر و زمانبراست.
راهکاری که می توان برای استفاده کش بک پیشنهاد کرد ایجاد ساختار باشگاه مشتریان می باشد .
باشگاه مشتریان نیز با توجه به ابعاد سازمان می تواند مدل های متفاوتی داشته باشد ، حال این سوال مطرح می شود که باشگاه مشتریان از چه طریقی می تواند میزان خرید مشتری را به دست آورد تا مکانیزم کش بک را بتوان در آن اعمال نمود.
ابتکار جدید در باشگاه های مشتریان امکان اتصال پوزهای بانکی باشگاه را ایجاد می نماید به عبارت دیگر بعد از انجام کلیه کارهایی که مشتری در زمان خرید انجام می دهد.مثل صدور فاکتور و چاپ فاکتور نهایی یا در زمان پرداخت مبلغ از طریق درگاه پرداخت پوز بانکی این مبلغ شناسایی می گردد و با توجه به ارسال این مبلغ به باشگاه جایگاه و رتبه بندی مشتری مشخص شده و براساس آن درصد تخصیص اعتبار نیز اعمال می گردد و مبلغ نهایی بر روی درگاه پرداخت نشان داده می شود .
مشتری با پرداخت مبلغ نهایی اولاً از اعتبار قبلی خود در باشگاه مشتریان استفاده می نماید و ثانیاً با توجه به مابه التفاوت مبلغ خرید از میزان اعتبار (مبلغ خالص و نهایی پرداخت شده) مجدد اعتبارسنجی شده و با توجه به رتبه جدید مشتری مبلغ جدید اعتبار کش بک به حساب کاربری یا کیف پول مشتری در این فروشگاه شارژ می گردد.
این اعتبار مشخصا از همین فروشگاه تخصیص داده شده است و بعداً هم در همین فروشگاه استفاده خواهد شد.
در این مکانیزم بانک و موسسه مالی متصل به پوز بانکی هیچ دخالتی ندارد و همه فرایندها ( اضافه شدن اعتبار یا کسر اعتبار) قبل از پرداخت توسط باشگاه مشتریان محاسبه می گردد.
اپلیکیشن نصب شده روی پوز بانکی از طریق اینترنت به پانل اصلی باشگاه مشتریان متصل می باشد و علاوه بر دریافت اطلاعات مالی، پروفایل مشتری را هم دریافت خواهد نمود.اطلاعات تکمیلی به صورت داوطلبانه بوده و هر کدام از اطلاعات مثل تاریخ تولد و علاقمندی های دیگر می تواند در گیمینفیکیشن های تعریف شده در باشگاه نقش موثری در جذب و وفاداری مشتریان ایفا نمایند.
نتیجه نهایی اینکه موضوع کش بک با هدف وفاداری در بستر باشگاه مشتریان، می تواند با هزینه بسیار کمتر و مدت زمان راه اندازی کوتاه تر، مورد بهره برداری واقع شود.
سادگی استفاده از این امکان راه اندازی باشگاه مشتریان را برای فروشگاه های کوچک نیز ممکن می سازد.

4 نظر

  1. احمدوند 1403/02/15

    سلام در کش امکان پرداخت نقدی به مشتریان هم وجود دارد ؟

  2. محمد طاها آرانی 1403/02/15

    آیا تخفیف برای مشتری شیرین ترنیست ؟

    آیا کش بک یا اعتبار دادن مشتری رو خوشحال می‌کنه ؟

    کجا این روش اثبات شده است ؟

    • مدیر سیستم 1403/02/15

      بله

      ولی اثر بخشی کش بک را کاهش می دهد.

      تخفیف را همه کسب وکار ها می دهند ولی اعتباردهی را مجموعه های خاص دارند.


  3. محدثه 1403/02/14

    عالیست

  4. عزیزاله خرم آبادی 1403/02/12

    بسیار عالی .

یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .