
.
رتبهبندی مشتریان
رتبهبندی مشتریان موضوع مهم در هر کسبوکار است. در سامانهی سجاک هر کسبوکار میتواند با توجه به نوع محصول و اصول کسبوکار خود و حجم خرید، مشتریان را رتبهبندی کند.
برای نمونه: مشتریان عادی، مشتریان برنزی، مشتریان نقرهای، مشتریان طلایی
بر اساس حجم خرید تعریف شده در پلتفرم سجاک، مشتریان در این گروهها تقسیم بندی میشوند و با توجه به رتبهی مشتریان، درصدی از هر خرید به اعتبار مشتری اضافه شده و در خرید بعدی از آن استفاده میکند.
در هر سطح امکان تخصیص درصدهای متفاوت وجود دارد.
برای مثال:
به مشتری، مشتری برنزی گفته میشود که بیشتر از 10 امتیاز کسب کرده باشد. اگر هر مشتری به ازای هر 100 هزار تومان خرید 1 امتیاز از شما دریافت کند. پس در صورتیکه، جمع کل خرید مشتری بیشتر از یک میلیون تومان باشد، مشتری، برنزی شده و (2٪) تخفیف سطح برنز برای او اعمال خواهد شد.
حالا؛ مشتری با تکرار خرید میتواند به سطوح بالاتر یعنی نقرهای و طلایی برسد. آستانه ورود به سطح نقرهای 20 امتیاز و طلایی 50 امتیاز میتواند تعریف شود.
به عبارت دیگر مشتری با حجم خرید 2 میلیون تومان وارد سطح نقرهای شده و از درصد اعتبار این سطح (3٪) استفاده خواهد کرد.
مبلغ 5 میلیون تومان، آستانهی ورود به سطح طلایی میباشد. با این حجم خرید امتیاز این مشتری به 50 رسیده و در گروه مشتریان طلایی قرار میگیرد.
این اعتبارها در کیف پول مشتری درج میشود و در خریدهای بعدی، در فاکتور مشتری اعمال میشود.
لازم به ذکر است که درصدهای هر سطح ،با توجه به نوع کسبوکار قابل تنظیم میباشد.
.