3 روز تست رایگان ، همین حالا دانلود کن
رتبه‌بندی مشتریان

.
رتبه‌بندی مشتریان



رتبه‌بندی مشتریان موضوع مهم در هر کسب‌وکار است. در سامانه‌ی سجاک هر کسب‌وکار می‌تواند با توجه به نوع محصول و اصول کسب‌وکار خود و حجم خرید، مشتریان را رتبه‌بندی کند.

برای نمونه: مشتریان عادی، مشتریان برنزی، مشتریان نقره‌ای، مشتریان طلایی

بر اساس حجم خرید تعریف شده در پلتفرم سجاک، مشتریان در این گروه‌ها تقسیم بندی می‌شوند و با توجه به رتبه‌ی مشتریان، درصدی از هر خرید به اعتبار مشتری اضافه شده و در خرید بعدی از آن استفاده می‌کند.

در هر سطح امکان تخصیص درصدهای متفاوت وجود دارد.

برای مثال:
به مشتری، مشتری برنزی گفته می‌شود که بیشتر از 10 امتیاز کسب کرده باشد. اگر هر مشتری به ازای هر 100 هزار تومان خرید 1 امتیاز از شما دریافت کند. پس در صورتیکه، جمع کل خرید مشتری بیشتر از یک میلیون تومان باشد، مشتری، برنزی شده و (2٪) تخفیف سطح برنز برای او اعمال خواهد شد.

حالا؛ مشتری با تکرار خرید می‌تواند به سطوح بالاتر یعنی نقره‌ای و طلایی برسد. آستانه ورود به سطح نقره‌ای 20 امتیاز و طلایی 50 امتیاز می‌تواند تعریف شود.

به عبارت دیگر مشتری با حجم خرید 2 میلیون تومان وارد سطح نقره‌ای شده و از درصد اعتبار این سطح (3٪) استفاده خواهد کرد.

مبلغ 5 میلیون تومان، آستانه‌ی ورود به سطح طلایی می‌باشد. با این حجم خرید امتیاز این مشتری به 50 رسیده و در گروه مشتریان طلایی قرار می‌گیرد.

این اعتبار‌ها در کیف پول مشتری درج می‌شود و در خرید‌های بعدی، در فاکتور مشتری اعمال می‌شود.

لازم به ذکر است که درصدهای هر سطح ،با توجه به نوع کسب‌وکار قابل تنظیم می‌باشد.

.

پشتیبانی آنلاین
پشتیبانی آنلاین