.
تولید محتوا چیست؟
یکی از موضوعاتی که امروز باتوجه به توسعهٔ شبکههای فضای مجازی اهمیت پیدا کرده تولید محتوا است. تولید محتوا یک نوع آگاهی دادن به مخاطبان کسبوکار است از خدمات و محصولاتی که یه کسبوکار ارائه میکنید. هرچه این آگاهی نسبت به مشتریان دقیقتر، کاملتر و بهروزتر باشد استقبال مخاطبان و مشتریان از آن محتوا بیشتر خواهد شد. این محتوا میزان آگاهی مشتریان را افزایش داده و با افزایش میزان آگاهی، میزان اعتماد و درصد خرید مشتری بالاتر خواهد رفت محتوا شامل فیلم، عکس، متن و پادکست یا فایل صوتی میباشد.
دستهبندی محتوا به چهار قسمت تقسیم میشود:
1. فیلم
2. عکس
3. متن
4. پادکست
فیلم
درخصوص فیلم لازمبه ذکر است که یکی از اثربخشترین محتواهایی که کاربران علاقه دارند از آن استفاده کنند، فیلم یا انیمیشن است. بعضی از پلتفرمها مثل یوتیوب اختصاصاً به بارگذاری فیلم مشغول هستند و عملاً خیلی از کسبوکارها از پلتفرم مشابه برای عرضهی فیلمهای خود استفاده میکنند. به عبارت دیگر بعضی از فروشگاهها یا وبسایتهای اینترنتی یا شبکههای اجتماعی که اختصاصاً یک مجموعه یا کسبوکاری که درحال استفاده از این پلتفرم میباشد ابتدا ویدیویی را در وبسایت خود بارگذاری کرده و هنگامی که توسط موتورهای سرچ کش(Cash) شد به شبکههای اجتماعی که وظیفهی انتشار فیلمهای ویدیویی دارند، انتشار و توسعه داده میشود برای بازدید بیشتر. فیلم به عنوان یک محتوای ترکیبی در قالب پست یا بلاگ هم قابلیت انتشار دارد. به عبارت دیگر ممکن است ما در وبسایت خود یک بخش اختصاصی برای بارگذاری فیلمهای ویدیویی داشته باشیم یا ممکن است در قالب بلاگ از یکسری ویدیوهایی که لازم است از طریق آنها به مشتری آگاهی بیشتری داده شود، بارگذاری شود و آن فیلم حتی در فروشگاههای اینترنتی در زمان ارائهٔ توضیحات تکمیلی برای هر محصول یک یا چند فیلم ویدیویی میتواند بسیار کمک به جلب اعتماد مشتریان کند.
عکس
عکس به عنوان یکی از محتواهای بسیار بسیار مفید و پرمخاطب در تولید محتوا شناخته شده است. بعضی از پلتفرمها به صورت اختصاصی بخش گالری یا نمایش عکس خودشان را راهاندازی میکنند. هماکنون بعضی از پلتفرمها مثل پینترست در قالب ارائهٔ عکس به صورت تخصصی سرویسهای بسیار بسیار خوبی را به مخاطبان عرضه میکنند. عکسها هم جزو محتواهایی هستند که هم میتوانند به صورت اختصاصی، یک بخشی را در سایت داشته باشند. در بخش گالری که با دستهبندیهایی که برای نمایش عکس وجود دارد میتوانیم آنها را تفکیک کنیم و در ارائهی آن عکس با مشتریان آن نقطه نظرات خودمان را به همراه یکسری توضیحات یا نامی که برای آن عکس انتخاب میشود اعمال کنیم یا اینکه ممکن است به صورت ترکیبی در قالب پست از یک یا چند عکس استفاده کنیم. عکس نقش بسیار مهمی در ارائهٔ ویژگیهای محصول دارد بعضی مواقع ممکن است ما از یک محصول در فروشگاه اینترنتی از زوایای مختلفی عکس تهیه کنیم و ارائهٔ این عکسها نیز عملاً آگاهی مشتری را نسبت به محصول یا خدمات ما افزایش خواهد داد.
نکتهٔ بسیار مهمی که در بارگذاری عکس وجود دارد این است که نباید از عکسهای موجود در اینترنت استفاده کرد و خودتان باید برای تولید عکس جدید اقدام کنید.
متن
بخش بسیار مهم دیگری که در تولید محتوا میتواند فوقالعاده اثربخش باشد تولید محتوای مبتنی بر متن میباشد. متن شامل نگارش یکسری مفاهیم یا توضیحاتی است که میتواند در قالب مقاله، خبر، کامنت، توضیحات محصولات، هشتگ، کلمات کلیدی(Hot Key)، حتی متادیسکریپشن یا متاتایتلهایی که عملاً محتواهای مبتنی بر سئو هستند میتواند تولید شوند و درنهایت بحث استوری یا داستان است که هر کدام از این موارد هشتگانهای که ارائه شد میتوانند مفصل در یک کسبوکار مبنای تولید محتوا باشند که هر کدام از اینها با رویکرد افزایش فروش متدهای تولید محتوا را میتواند در هر کسبوکاری مبتنی بر کلمات کلیدی یا آن اهدافی که کسبوکار دارد توسعه دهد.
معنی این جمله این است که قبلاز تهیهی هر متنی چند کلمهٔ کلیدی مدنظر خود را در مقاله قرار داده و متن را مبتنی بر آن کلمات کلیدی تهیه نمائید.
برای توسعهٔ کسبوکار و افزایش فروش روش تولید محتوا یکی از ارزانترین و پایدارترین روشهایی است که یک کسبوکار میتواند انتخاب کند. در تولید محتوا ممکن است مدت زمان اثربخشی و نتایج حاصله از تولید محتوا شامل زمان بیشتری شود ولی پایداری تولید پایداری اثرات تولید محتوا در افزایش فروش به مراتب از روشهای دیگر بیشتر بوده و میتوانیم در طول بازهٔ زمانی مثلاً 6ماه تا 1 سال باتوجه به هزینههایی که انجام میشود بطور متوسط شامل هزینهٔ کمتری خواهد شد.
امروزه تولید محتوا در باشگاه مشتریان در وبسایت و یا فروشگاه اینترنتی، به عنوان سه بخش فرانتاند یا بخش برون سازمانی هر سازمان برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان خودش میتواند بستر مناسبی برای درج و انتشار محتواهای تولید شده باشد.
رویکرد تولید محتوا در وبسایت معمولاً بر پایهٔ معرفی کسبوکار، اطلاعرسانی و ایجاد فضای تعاملی باتوجه به درج کامنت ذیل اخبار یا مقالات یا تازهها میتواند مورد استفاده واقع شود.
رویکرد تولید محتوا در فروشگاههای اینترنتی با هدف معرفی بهتر و بیشتر کالا میباشد و باتوجه به اینکه کدام یک از محصولات دارای اهمیت بیشتری است و باتوجه به اینکه بازار هدف مخاطبان ما چه موضوعاتی را بیشتر جستوجو میکنند که در این مورد میتوانیم از ابزارهایی مثل گوگلترند استفاده کنیم. با استفاده از کلمات کلیدی یا عبارتهای مهم، محتوا را تولید کرده و این محتوای متنی میتواند در بخش محصولات در بخش بلاگ در یک فروشگاه اینترنتی انتشار پیدا کند و با رویکرد درست تولید محتوا ما انتظار داریم که مخاطبان از طریق موتورهای سرچ به سمت محصولات ما و صفحات اختصاصی هر محصول هدایت شوند.
تولید محتوا در بستر باشگاه مشتریان با رویکرد وفادارسازی مشتریان است و قوانینی که در باشگاه مشتریان ثبت و اطلاعرسانی میشود. یکی از آن محتواهایی که به شدت موتورهای سرچ روی آن حساس هستند در جشنوارههایی است که در باشگاه مشتریان برگزار میشود و همچنین اطلاعرسانی آنها از طریق تولید محتوا مناسب بوده و ممکن است ما امکان ایجاد تعامل و درج کامنت در بخش نظرات، پیشنهادات و انتقادات را هم در باشگاه مشتریان فعال کنیم. همهٔ این اتفاقات در بستر باشگاه مشتریان مبتنی بر تولید محتوا میتواند به افزایش فروش منتج شود.
این روش، یکی از روشهای افزایش فروش است اگر میخواهید به انبوهی از مقالات افزایش فروش دسترسی پیدا کنید روی اینجا کلیک کنید.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .