افزایش فروش رستوران با باشگاه مشتریان سجاک
صاحبان کسب و کاری که در صنف رستوران فعالیت دارند، با چالش ها و دغدغه های متعددی روبرو هستند. تعداد رستوران ها و فست فود ها با سرعت بسیاری در حال افزایش است. با تغییراتی که در سبک زندگی ایجاد شده، اغلب افراد خانواده شاغل هستند و ترجیح می دهند که غذای خود را از رستوران ها و فست فود ها تهیه کنند. بنابراین جای نگرانی نیست، مشتری هست فقط باید شما را پیدا کند! اما چطور؟
در دنیای رقابتی امروز، حفظ و وفاداری مشتریان از ارکان اصلی موفقیت هر کسب و کاری، به ویژه در صنعت خدمات محور مانند رستوران ها، محسوب می شود. در این میان، استفاده از ابزارهای نوین و کارآمد، نقشی کلیدی در دستیابی به این هدف ایفا می کند. نرم افزار باشگاه مشتریان به عنوان ابزاری قدرتمند، با ارائه خدمات و پیشنهادات متناسب با نیاز و سلیقه هر مشتری، می تواند در افزایش وفاداری، جذب مشتریان جدید و در نهایت , ارتقای سودآوری کافی شاپ ها موثر واقع شود. در ادامه ی این مطلب با سایت باشگاه مشتریان سجاک، به توضیح بیشتر تاثیر باشگاه مشتریان در افزایش فروش رستوران خواهیم پرداخت.
اهمیت باشگاه مشتریان در صنعت رستوران ها
ایجاد باشگاه مشتریانبه منظوردستیابی به اهداف و نتایجیمی باشدکهدرنهایتسود رستوران ها را بالامی برد. برای رسیدن به این اهداف باید نوع مشتریان و نوع رستوران بهطوردقیقموردبررسیقرار گیرد. در این صورت دستیابی به اهدافموردنظرکارراحتریخواهد بود. در ادامه به اهداف ایجاد باشگاه مشتریان دررستوران هااشاره خواهیم کرد.
جذب مشتری جدید
یکی از اهداف باشگاه مشتریان برای رستوران ها جذب مشتری جدیدمی باشد. مدیران کافه ها و رستوران ها برای جذب مشتری جدید توسط باشگاه مشتریان باید امتیازاتی را جهت عضویت مشتریان در نظر بگیرند. همچنین یکی از عوامل دیگری که میتواند باعث افزایش مشتریان جدید شود، ارائه ی کد معرفی به مشتریان قدیمیبوده که با ارائه ی کد معرف باشگاه مشتریان به مشتریان قدیمی، مشتریان میتوانند با معرفی دوستان و آشنایان خود به رستوران و کافه از امتیازتعیین شده ایبرخوردار شوند. بدین صورت با معرفی مشتریان قدیمی، مشتریان جدیدی وارد باشگاه مشتریان خواهند شد.
حفظ مشتریان قبلی
از دیگر مزایای باشگاه مشتریان می توان بهافزایش وفاداری مشتریاناشاره کرد. با عضویت در باشگاه، مشتریان انگیزهی بیشتری برای بازگشت به کافه رستوران خواهند داشت. ارائه ی امتیازات برای هر بار خرید و تبدیل این امتیازات به تخفیف های جذاب یا هدایا، موجب میشود تا مشتریان ترجیح دهند دوباره و چندباره به این مکان بازگردند تا از مزایای عضویت خود بهره مند شوند. این امر بهطور مستقیم باعث افزایش تکرار خرید و در نتیجه افزایش فروش می شود.
امکان ایجاد نظرسنجی در باشگاه مشتریان
یکی دیگر ازراه هایاطلاع از طبع مشتریان وسلیقه یآن ها، استفادهازنظرسنجی هامی باشد. نظر سنجی رستوران در زمینه های مختلفی می تواند ایجاد شود. به طورمثالمی توانازسلیقه یمشتری در چیدمان کافه و رستوران و یا محیط آن اطلاع پیدا کرد. همچنینمی تواناز کیفیتغذا هاونوشیدنی هااز مشتریان نظر خواست.
ایجادنظرسنجیبا استفاده از باشگاه مشتریان بسیار کاربردیمی باشد. چراکهمی تواندبرای پر کردننظرسنجی هاامتیازی را لحاظ کرد. مشتریان کافه و رستوران با پر کردننظرسنجی ها، علاوه بر اخذ امتیاز، احساس اهمیت پیدامیکنند.بدینصورترضایت مشتریان کافه و رستوران نیز افزایشمی یابد.
ایجاد پیوندی عاطفی
باشگاه مشتریان و برنامه وفاداری موفق رستوران به شما اجازه می دهد تا روابط خود را با مهمانان بهبود ببخشید. ارسال یک کوپن برای روز تولد یا یک یادآوری در مورد جشن هایی که برای سالگرد تاسیس رستوران برگزار می شود، می تواند به آسانی و به صورت خودکار انجام گردد و تاثیر مثبت ماندگاری روی مهمانان گذارد. این کار باعث می شود آنها خودشان را جزئی از خانواده شما احساس کنند.
امکان اطلاع رسانی تخفیف ها به مشتریان
در برخی اززمان هاممکن است کافه و یا رستورانی برای جذب مشتری بیشتر اقدام بهارائهیتخفیف نماید. در این صورت برایاطلاع رسانیبه مردم بایدهزینه هایزیادی بپردازد. ولی اگر کافه و رستوران دارای باشگاه مشتریان باشدمی تواندبه راحتیبه مشتریان خود این خبر خوشایند را اعلام نماید. در این صورت با صرفهزینه یاندکی، مشتریان زیادی را به خود جذبمیکند.چراکهاطلاعات تماس مشتریانبه طورکامل در باشگاه مشتریان ثبت خواهد شد.
ایجاد قابلیت اطلاع رسانی منوی جدید رستوران
غذا ها و خوراکی و نوشیدنی کافه و رستوران هادارای تنوع زیادیمی باشد. هرچقدر که میزان اینخوراکیهاافزایش یابد بازهم ممکن است که غذاییازقلم افتادهباشد. به همین منظور بسیاری ازکافه و رستوران هادر برخی مواقعخوراکی ایبهمنواضافهمیکنندو یا جایگزین خوراکی دیگریمیکنند. بدین صورتمنوی رستوران وکافه هاهمواره درحال بهبود در جهتسلیقه یمشتریانمی باشد. ممکن استقهوه یخاصی بهمنویکافه اضافه شود. و یا غذایی لذیذ به منوی رستوران.
برایآنکهبتوان از همان ابتدایی کهمنوتغییر پیدا کرد مشتری جذب کرد،میتواناز باشگاه مشتریان کمک گرفت. بهوسیله یباشگاه مشتریانمیتوانتغییراتمنوو اضافه کردنخوراکی هایجدید را به مشتریان اطلاع داد. ایناطلاعرسانیتنها با چندکلیکسادهامکان پذیرخواهد بود. بنابراینکافههاورستوران هابدون هیچدغدغه ایمیتوانندبه کمک باشگاه مشتریان به منوی خود خوراکی جدیداضافهنمایند وبهراحتیآن را به دیگران معرفی نماید.
دارای صرفه ی اقتصادی
در مقایسه با سایر استراتژی های بازاریابی، برنامه باشگاه مشتریان، نسبتا کم هزینه تر است. زیرا در باشگاه مشتریان، شما به یک بانک اطلاعاتی آماده از مشتریانتان دسترسی دارید و هر زمان که بخواهید مشتریان بیشتری جذب کنید، تنها کافی است یک کد تخفیف را به مشتریان خود ارسال کنید. با افزایش نرخ بازگشت مشتریان، بازگشت سرمایه (ROI) خود را بهبود ببخشید و شاهد رشد و شکوفایی کسب وکارتان باشید.
خدمات بهتر
استفاده از باشگاه مشتریان تنها محدود به ارائه تخفیف و پاداش های نقدی نمی شود بلکه شما می توانید با استفاده از باشگاه مشتریان و ایجاد کد کاربری اختصاصی برای هر مشتری، فرآیند ثبت سفارش را ساده و لذت بخش تر کنید. با اینکار مشتری ها برای ثبت سفارشات بیرون بر دیگر نیازی به ارائه مشخصات خود نخواهند داشت و به سادگی با ارائه کد کاربری خود به سادگی می توانید به آدرس و شماره تماس وی دسترسی داشته و سفارشات را در سریع ترین زمان برای آنان ارسال کنید. این روش علاوه بر ارتقاء خدمات شما، تجربه لذت بخش تری را برای مشتریانتان فراهم می کند.
برندسازی
برندسازی در همه ی حوزه ها به خصوص حوزه پررقابت رستوران ها بسیار مهم است. شما برای برندسازی نیاز به ابزاری خواهید داشت که بتوانید ارتباط بیشتری با مشتری داشته باشید و ذهن او را مدیریت کنید. نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند شما را به این هدف برساند و باعث حضور دائمی برند شما در کنار مشتری خواهد بود. قطعا اگر رستوران شما هواداران بیشتر و مشتریان وفادار بیشتری داشته باشد، برندتان با ارزش تر خواهد شد و به دنبال آن دیگران نیز جذب کار شما خواهند شد.
نتیجه گیری
وقتی صحبت ازباشگاه مشتریانمی شود، به این معناست که دیگر باید با شیوه های کهنه مدیریتی خداحافظی کرد. برای این که بتوانید در عرصه رقابت کسب و کارهای نوین عقب نمانید و حتی طلایه دار آن باشید، شیوه های نوین ارتباطی را فرابگیرید. یکی از این شیوه ها، استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان سجاک می باشد. بسیاری از مدیران موفقی که در امر رستوران داری پیشرو بوده اند، با کمک این نرم افزار، دامنه فروش خود را افزایش داده اند. این نرم افزار کمک می کند که چطور اطلاعات کاری شما منسجم شوند. این اطلاعات در نهایت باعث می شوند تا بهتر بتوانید برنامه ریزی کنید. با مشتری ارتباط بگیرید و او را به خرید دوباره تشویق نمایید.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .