صاحبان کسبوکاری که در صنف رستوران فعالیت دارند، با چالشها و دغدغههای متعددی روبرو هستند. تعداد رستورانها و فست فودها با سرعت بسیاری در حال افزایش است. با تغییراتی که در سبک زندگی ایجاد شده، اغلب افراد خانواده شاغل هستند و ترجیح میدهند که غذای خود را از رستورانها و فستفودها تهیه کنند. بنابراین جای نگرانی نیست، مشتری هست، فقط باید شما را پیدا کند! اما چطور؟
در دنیای رقابتی امروز، حفظ و وفاداری مشتریان از ارکان اصلی موفقیت هر کسبوکاری، به ویژه در صنعت خدمات محور مانند رستورانها،محسوب میشود. در این میان، استفاده از ابزارهای نوین و کارآمد، نقشی کلیدی در دستیابی به این هدف ایفا میکند. نرمافزار باشگاه مشتریان به عنوان ابزاری قدرتمند، با ارائه خدمات و پیشنهادات متناسب با نیاز و سلیقه هر مشتری، میتواند در افزایش وفاداری، جذب مشتریان جدید و درنهایت، ارتقای سودآوری کافیشاپها مؤثر واقع شود.در ادامهی این مطلب با سایت باشگاه مشتریان سجاک ، به توضیح بیشتر تأثیر باشگاه مشتریان در افزایش فروش رستوران خواهیم پرداخت.
اهمیت باشگاه مشتریان در صنعت رستورانها
ایجاد باشگاه مشتریان به منظور دستیابی به اهداف و نتایجی میباشد که درنهایت سود رستورانها را بالا میبرد. برای رسیدن به این اهداف باید نوع مشتریان و نوع رستوران بهطور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. در این صورت دستیابی به اهداف مورد نظر کار راحتتری خواهد بود. در ادامه به اهداف ایجاد باشگاه مشتریان در رستورانها اشاره خواهیم کرد...
جذب مشتری جدید
یکی از اهداف باشگاه مشتریان برای رستورانها جذب مشتری جدید میباشد. مدیران کافهها و رستورانها برای جذب مشتری جدید توسط باشگاه مشتریان باید امتیازاتی را جهت عضویت مشتریان در نظر بگیرند.همچنین یکی از عوامل دیگری که میتواند باعث افزایش مشتریان جدید شود، ارائهی کد معرفی به مشتریان قدیمی بوده که با ارائهی کد معرف باشگاه مشتریان به مشتریان قدیمی، مشتریان میتوانند با معرفی دوستان و آشنایان خود به رستوران و کافه از امتیاز تعیینشدهای برخوردار شوند. بدین صورت با معرفی مشتریان قدیمی، مشتریان جدیدی وارد باشگاه مشتریان خواهند شد.
حفظ مشتریان قبلی
از دیگر مزایای باشگاه مشتریان میتوان به افزایش وفاداری مشتریان اشاره کرد. با عضویت در باشگاه، مشتریان انگیزهی بیشتری برای بازگشت به کافه رستوران خواهند داشت. ارائهی امتیازات برای هر بار خرید و تبدیل این امتیازات به تخفیفهای جذاب یا هدایا، موجب میشود تا مشتریان ترجیح دهند دوباره و چندباره به این مکان بازگردند تا از مزایای عضویت خود بهرهمند شوند. این امر بهطور مستقیم باعث افزایش تکرار خرید و در نتیجه افزایش فروش میشود.
امکان ایجاد نظرسنجی در باشگاه مشتریان
یکی دیگر از راههای اطلاع از طبع مشتریان وسلیقهی آنها، استفاده از نظرسنجیها میباشد. نظرسنجی رستوران در زمینههای مختلفی میتواند ایجاد شود. به طورمثال می توان از سلیقهی مشتری در چیدمان کافه و رستوران و یا محیط آن اطلاع پیدا کرد. همچنین میتوان از کیفیت غذاها و نوشیدنیها از مشتریان نظر خواست.
ایجاد نظرسنجی با استفاده از باشگاه مشتریان بسیار کاربردی میباشد. چرا که میتواند برای پر کردن نظرسنجیها امتیازی را لحاظ کرد. مشتریان کافه و رستوران با پر کرد ننظرسنجیها، علاوه بر اخذ امتیاز، احساس اهمیت پیدا میکنند. بدین صورت رضایت مشتریان کافه و رستوران نیز افزایش مییابد.
ایجاد پیوندی عاطفی
باشگاه مشتریان و برنامه وفاداری موفق رستوران به شما اجازه میدهد تا روابط خود را با مهمانان بهبود ببخشید. ارسال یک کوپن برای روز تولد یا یک یادآوری در مورد جشنهایی که برای سالگرد تأسیس رستوران برگزار میشود، میتواند به آسانی و به صورت خودکار انجام گردد و تأثیر مثبت ماندگاری روی مهمانان گذارد. این کار باعث میشود آنها خودشان را جزئی از خانواده شما احساس کنند.
امکان اطلاعرسانی تخفیفها به مشتریان
در برخی از زمانها ممکن است کافه و یا رستورانی برای جذب مشتری بیشتر اقدام به ارائهی تخفیف نماید. در این صورت برای اطلاع رسانی به مردم باید هزینههای زیادی بپردازد. ولی اگر کافه و رستوران دارای باشگاه مشتریان باشد میتواند به راحتی به مشتریان خود این خبر خوشایند را اعلام نماید. در این صورت باصرف هزینهی اندکی، مشتریان زیادی را به خود جذب میکند. چرا که اطلاعات تماس مشتریان به طور کامل در باشگاه مشتریان ثبت خواهد شد.
ایجاد قابلیت اطلاعرسانی منوی جدید رستوران
غذاها و خوراکی و نوشیدنی کافه و رستورانها دارای تنوع زیادی میباشد. هرچقدر که میزان این خوراکیها افزایش یابد بازهم ممکن است که غذایی از قلم افتاده باشد. به همین منظور بسیاری از کافه و رستورانها در برخی مواقع خوراکیای به منو اضافه میکنند و یا جایگزین خوراکی دیگری میکنند. بدین صورت منوی رستوران و کافهها همواره در حال بهبود در جهت سلیقهی مشتریان می باشد. ممکن است قهوهی خاصی به منوی کافه اضافه شودو یا غذایی لذیذ به منوی رستوران.
برای آن که بتوان از همان ابتدایی که منو تغییر پیدا کرد مشتری جذب کرد، میتوان از باشگاه مشتریان کمک گرفت. به وسیلهی باشگاه مشتریان میتوان تغییرات منو و اضافه کردن خوراکیهای جدید را به مشتریان اطلاع داد. این اطلاعرسانی تنها با چند کلیک ساده امکانپذیرخواهد بود. بنابراین کافهها و رستورانها بدون هیچ دغدغهای میتوانند به کمک باشگاه مشتریان به منوی خود خوراکی جدید اضافه نمایند و به راحتی آن را به دیگران معرفی نماید.
دارای صرفهی اقتصادی
در مقایسه با سایر استراتژیهای بازاریابی، برنامه باشگاه مشتریان، نسبتاً کم هزینهتر است. زیرا در باشگاه مشتریان، شما به یک بانک اطلاعاتی آماده از مشتریانتان دسترسی دارید و هر زمان که بخواهید مشتریان بیشتری جذب کنید، تنها کافی است یک کد تخفیف را به مشتریان خود ارسال کنید.با افزایش نرخ بازگشت مشتریان، بازگشت سرمایه(ROI) خود را بهبود ببخشید و شاهد رشد و شکوفایی کسبوکارتان باشید.
خدمات بهتر
استفاده از باشگاه مشتریان تنها محدود به ارائه تخفیف و پاداشهای نقدی نمیشود بلکه شما میتوانید با استفاده از باشگاه مشتریان و ایجاد کد کاربری اختصاصی برای هر مشتری، فرآیند ثبت سفارش را ساده و لذتبخشتر کنید. با اینکار مشتریها برای ثبت سفارشات بیرون بر دیگر نیازی به ارائه مشخصات خود نخواهند داشت و به سادگی با ارائه کد کاربری خود به سادگی میتوانید به آدرس و شماره تماس وی دسترسی داشته و سفارشات را در سریعترین زمان برای آنان ارسال کنید. این روش علاوه بر ارتقاء خدمات شما، تجربه لذت بخشتری را برای مشتریانتان فراهم میکند.
برندسازی
برندسازی در همهی حوزهها به خصوص حوزه پررقابت رستورانها بسیار مهم است. شما برای برندسازی نیاز به ابزاری خواهید داشت که بتوانید ارتباط بیشتری با مشتری داشته باشید و ذهن او را مدیریت کنید. نرمافزار باشگاه مشتریان میتواند شما را به این هدف برساند و باعث حضور دائمی برند شما در کنار مشتری خواهد بود. قطعا اگر رستوران شما هواداران بیشتر و مشتریان وفادار بیشتری داشته باشد، برندتان باارزشتر خواهد شد و به دنبال آن دیگران نیز جذب کار شما خواهند شد.
نتیجهگیری
وقتی صحبت از باشگاه مشتریان میشود، به این معناست که دیگر باید با شیوههای کهنه مدیریتی خداحافظی کرد. برای این که بتوانید در عرصه رقابت کسبوکارهای نوین عقب نمانید و حتی طلایهدار آن باشید، شیوههای نوین ارتباطی را فرا بگیرید. یکی از این شیوهها، استفاده از نرمافزار باشگاه مشتریان سجاک میباشد. بسیاری از مدیران موفقی که در امر رستوران داری پیشرو بودهاند، با کمک این نرمافزار، دامنه فروش خود را افزایش دادهاند. این نرمافزار کمک میکند که چطور اطلاعات کاری شما منسجم شوند. این اطلاعات درنهایت باعث میشوند تا بهتر بتوانید برنامه ریزی کنید. با مشتری ارتباط بگیرید و او را به خرید دوباره تشویق نمایید.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .