باشگاه مشتریان در واقع سیستمی است که از سناریوهای ریاضی و رفتاری تشکییل شده و هدفش وفادارسازی مشتریان به کمک ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری است.
شاید برای شما سوال شده باشد که باشگاه مشتریان لزوما یک تفکر است یا ابزار؟
روند ساخت، اجرا و مدیریت باشگاه مشتریان تا وقتی که از ایده ها و نظریات شخصی تبعیت می کند و ابزار های معروف مثل کارت وفادار سازی و امثال آن در کار نباشد و در عین حال خرید و فروش بر اساس یک برنامه و نظمی پیگیری شود، در واقع تفکر باشگاه مشتریان در کسب و کار شما جریان دارد اما از ابزار های خاص وفادار سازی استفاده نمی کند و این یعنی شما در ذهنتان یک بنز تصور کنید ولی در واقع از پیکان یا پراید استفاده کنید و از این اتومبیل ها انتظار بنز داشته باشید. تفکر باشگاه مشتریان ابزار های متناسب با خود را می طلبد و این به معنای سرعت پایین رشد کسب و کار شماست.
همین موضوع به صورت بلعکس هم وجود دارد. یعنی اگر ابزار های متناسب با باشگاه مشتریان بود ولی تفکر باشگاه مشتریان و برنامه ریزی های متناسب برای مشتری مداری در کسب و کار تان نبود، در واقع شما باید دانش خود و علم خود را نسبت به مشتری مداری که حقیقتا یک علم و دانش است افزایش دهید. باشگاه مشتریان دوبال پرواز دارد یک ابزار های متنانسب برای مدیریت ارتباط با مشتری و دیگری تفکر مشتری مداری در کسب وکار تان واگر هر یک از این ساختار ها یا ابزار ها در کسب و کار تان نبود انتظار فروش بیشتر را نداشته باشید.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .