30 روز تست رایگان ، همین حالا دانلود کن
قدیمی ترین باشگاه مشتریان

قدیمی ترین باشگاه مشتریان

1402/10/30

شاید برای شما سوال باشد که تفکر راه اندازی باشگاه مشتریان از کجا آمده؟ اولین بار چگونه و کجا باشگاه مشتریان ایجاد شده؟ قدمت باشگاه مشتریان چند سال است؟

اولین باشگاه مشتریان در سال 1822 در کشور آمریکا طراحی شد. در یک رستوران به روشی کاملا سنتی و ساده، مدیررستوران برای اعتماد سازی و جذب مشتریان به ازای هر وعده غذایی به مشتریان یک سکه مسی می داد. این رستوران به ازای هر 10 عدد سکه مسی یک وعده غذای رایگان به مشتری می داد و این همان تفکر و ایده اصلی باشگاه مشتریان است. آن چیزی که باعث شده میزان فروش و تمایل به خرید غذا از آن رستوران افزایش پیدا کند. این همان تفکر مشتری مداری است. برخی می گویند ما سنتی هستیم و نمی توانیم باشگاه مشتریان داشته باشیم. تفکرمان سنتی است و باشگاه مشتریان یک ابزار مدرن است. باید به این افراد گفت اگر تنها دلیل شما سنتی بودن است، خب باشگاه مشتریان از 200 سال گذشته تا حالااجرا شده و امتحان خود را پس داده. آن موقع نه ابزار مدرنی بوده و نه بهانه ای برای استفاده نکردن از باشگاه مشتریان. پس مشکل کجاست؟ مشکل توجیه هایی که ما برای تغییر نکردن شرایط فعلی به کار می بریم و از رشد و پیشرفت کسب و کار خود باز می مانیم. تا دیر نشده تغییر و تحول را بپذیریم وبا تلاش به سمت موفقیت حرکت کنیم.

قدیمی ترین باشگاه مشتریان

اولین باشگاه مشتریان در سال 1822 در کشور آمریکا طراحی شد. در یک رستوران به روشی کاملا سنتی و ساده، مدیررستوران برای اعتماد سازی و جذب مشتریان به ازای هر وعده غذایی به مشتریان یک سکه مسی می داد. این رستوران به ازای هر 10 عدد سکه مسی یک وعده غذای رایگان به مشتری می داد و این همان تفکر و ایده اصلی باشگاه مشتریان است. آن چیزی که باعث شده میزان فروش و تمایل به خرید غذا از آن رستوران افزایش پیدا کند. این همان تفکر مشتری مداری است. برخی می گویند ما سنتی هستیم و نمی توانیم باشگاه مشتریان داشته باشیم. تفکرمان سنتی است و باشگاه مشتریان یک ابزار مدرن است. باید به این افراد گفت اگر تنها دلیل شما سنتی بودن است، خب باشگاه مشتریان از 200 سال گذشته تا حالااجرا شده و امتحان خود را پس داده. آن موقع نه ابزار مدرنی بوده و نه بهانه ای برای استفاده نکردن از باشگاه مشتریان. پس مشکل کجاست؟ مشکل توجیه هایی که ما برای تغییر نکردن شرایط فعلی به کار می بریم و از رشد و پیشرفت کسب و کار خود باز می مانیم. تا دیر نشده تغییر و تحول را بپذیریم وبا تلاش به سمت موفقیت حرکت کنیم.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده‌است.شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .