اولین باشگاه مشتریان در سال1822 در کشور آمریکا طراحی شد. در یک رستوران به روشی کاملاً سنتی و ساده، مدیر رستوران برای اعتمادسازی و جذب مشتریان به ازای هر وعده غذایی به مشتریان یک سکه مسی میداد. این رستوران به ازای هر 10عدد سکه مسی یک وعده غذای رایگان به مشتری میداد و این همان تفکر و ایده اصلی باشگاه مشتریان است. آن چیزی که باعث شده میزان فروش و تمایل به خرید غذا از آن رستوران افزایش پیدا کند. این همان تفکر مشتریمداری است. برخی میگویند ما سنتی هستیم و نمیتوانیم باشگاه مشتریان داشته باشیم. تفکرمان سنتی است و باشگاه مشتریان یک ابزار مدرن است. باید به این افراد گفت اگر تنها دلیل شما سنتی بودن است، خب باشگاه مشتریان از 200سال گذشته تا حالا اجرا شده و امتحان خود را پس داده. آن موقع نه ابزار مدرنی بوده و نه بهانهای برای استفاده نکردن از باشگاه مشتریان. پس مشکل کجاست؟ مشکل توجیههایی که ما برای تغییر نکردن شرایط فعلی به کار میبریم و از رشد و پیشرفت کسبوکار خود باز میمانیم. تا دیر نشده تغییر و تحول را بپذیریم وبا تلاش به سمت موفقیت حرکت کنیم.
قدیمیترین باشگاه مشتریان
1402/10/30 - نویسنده : باشگاه مشتریان سجاکشاید برای شما سوال باشد که تفکر راهاندازی باشگاه مشتریان از کجا آمده؟ اولین بار چگونه و کجا باشگاه مشتریان ایجاد شده؟ قدمت باشگاه مشتریان چند سال است
قدیمیترین باشگاه مشتریان
اولین باشگاه مشتریان در سال1822 در کشور آمریکا طراحی شد. در یک رستوران به روشی کاملاً سنتی و ساده، مدیر رستوران برای اعتمادسازی و جذب مشتریان به ازای هر وعده غذایی به مشتریان یک سکه مسی میداد. این رستوران به ازای هر 10عدد سکه مسی یک وعده غذای رایگان به مشتری میداد و این همان تفکر و ایده اصلی باشگاه مشتریان است. آن چیزی که باعث شده میزان فروش و تمایل به خرید غذا از آن رستوران افزایش پیدا کند. این همان تفکر مشتریمداری است. برخی میگویند ما سنتی هستیم و نمیتوانیم باشگاه مشتریان داشته باشیم. تفکرمان سنتی است و باشگاه مشتریان یک ابزار مدرن است. باید به این افراد گفت اگر تنها دلیل شما سنتی بودن است، خب باشگاه مشتریان از 200سال گذشته تا حالا اجرا شده و امتحان خود را پس داده. آن موقع نه ابزار مدرنی بوده و نه بهانهای برای استفاده نکردن از باشگاه مشتریان. پس مشکل کجاست؟ مشکل توجیههایی که ما برای تغییر نکردن شرایط فعلی به کار میبریم و از رشد و پیشرفت کسبوکار خود باز میمانیم. تا دیر نشده تغییر و تحول را بپذیریم وبا تلاش به سمت موفقیت حرکت کنیم.
یک نظر اضافه کنید
شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .