30 روز تست رایگان ، همین حالا دانلود کن
از جمله مزایای باشگاه مشتریان

از جمله مزایای باشگاه مشتریان

1402/11/07

باشگاه مشتریان مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد و با تاسیس آن می توانید تغییر بزرگی در کسب و کارتان ایجاد کرده و گام بزرگی در مسیر وفادارسازی مشتریانتان بردارید.

اولین مزیتی که باشگاه مشتریان برای شما دارد این است که خرید های مشتری به صورت منظم و برنامه ریزی شده انجام می شود؛ در غیر این صورت خرید مشتری از شما اتفاقی بوده و ممکن است پارامترهای دیگری در تصمیم گیری او تاثیر بگذارد و مشتری برای خرید خود، به ناچار یا به دلیل نداشتن گزینه بهتر، آنها را انتخاب کند.
برای مثال شما قصد خرید از سوپر مارکت دارید. اگر گزینه امتیاز و اعتبار و امکان پیوستن به یک باشگاه مشتریان خوب را نداشته باشید به ناچار موارد دیگری را ملاک خود قرار می دهید.
مثلا:
کدام سوپر مارکت به شما نزدیک تر است؟
کدام سوپر مارکت بزرگ تر است و امکان انتخاب و مقایسه محصولات وجود دارد؟
کدام سوپر مارکت در محل خلوت و کم ترافیک وجود دارد؟
صاحب کدام سوپر مارکت برخورد بهتری با مشتری دارد؟
این موارد و مواردی دیگر از این دست ممکن است در انتخاب شما تاثیر بگذارد.
اما اگر از بین سه سوپر مارکت محله شما، یک سوپر مارکت اقدام به تاسیس باشگاه مشتریان کند و امتیازاتی مانند:
1. عضویت در باشگاه مشتریان
2. شارژ اعتبار در صورت خرید تا سقف x تومان
3. تبدیل به عضو طلایی باشگاه مشتریان با داشتن اعتبار x
4. قرعه کشی و اهدای هدایای ارزنده به مشتریان طلایی
و موارد و امتیازات دیگر قرار دهد.
شما برای خریدتان کدام را ترجیح می دهید؟
بی شک آن سوپر مارکتی که این امتیازات را قرار داده بیشتر شما را به سمت خود می کشاند.
اینجاست که مسافت و خلوت بودن محله سوپر مارکت اهمیتی ندارد و شما به جای خرید های پراکنده از سوپر مارکت های مختلف، تمام خرید های خود را از این سوپر مارکت انجام می دهید و برای بهره مندی از مزایا و امتیازات و دریافت اعتبار، خریدتان را از این سوپر مارکت تکرار می کنید.

مزیت دوم تأسیس باشگاه مشتریان کاهش هزینه های تبلیغاتی و هدفمندسازی آنهاست.
به کمک باشگاه مشتریان با پرداخت هزینه کمتر تعداد مشتریان وفادار خود را افزایش دهید.
مشتریان وفادار در واقع یه گارانتی و تضمینی برای کسب و کار شما هستند.
مشتریان وفادار مبلغان بسیار خوبی برای کسب و کار شما هستند و در صورت رضایت از شما و خدماتتان، شما را به دیگران نیز معرفی می کنند.

مزیت سوم باشگاه مشتریان ارائه انتقادات و پشنهادات توسط مشتریان است.
مشتری وقتی وارد مغازه شما می شود و از شما خرید می کند ممکن است اشکالاتی را دیده باشد و پیشنهاداتی داشته باشد اما اگر شما نتوانسته باشید باشید به او نزدیک شوید، مشتری این انتقادات را با خود از مغازه بیرون می برد و آن را بیان نمی کند و برای اینکه دوباره با این اشکالات مواجه نشود ترجیح می دهد دیگر به شما مراجعه نکند.
در واقع عضویت در باشگاه مشتریان سبب تعلق خاطر مشتری به کسب و کار شما می شود و مشتری راحت تر انتقادات و پیشنهادات خود را بیان می کند حتی گاهی ممکن است در رفع این مشکلات نیز کمک کند.
یک مدیر موفق پیشنهادات و انتقادات مشتریان را مانند گوهری می بیند و از آنها حداکثر استفاده را می برد.

از جمله مزایای باشگاه مشتریان

اولین مزیتی که باشگاه مشتریان برای شما دارد این است که خرید های مشتری به صورت منظم و برنامه ریزی شده انجام می شود؛ در غیر این صورت خرید مشتری از شما اتفاقی بوده و ممکن است پارامترهای دیگری در تصمیم گیری او تاثیر بگذارد و مشتری برای خرید خود، به ناچار یا به دلیل نداشتن گزینه بهتر، آنها را انتخاب کند.
برای مثال شما قصد خرید از سوپر مارکت دارید. اگر گزینه امتیاز و اعتبار و امکان پیوستن به یک باشگاه مشتریان خوب را نداشته باشید به ناچار موارد دیگری را ملاک خود قرار می دهید.
مثلا:
کدام سوپر مارکت به شما نزدیک تر است؟
کدام سوپر مارکت بزرگ تر است و امکان انتخاب و مقایسه محصولات وجود دارد؟
کدام سوپر مارکت در محل خلوت و کم ترافیک وجود دارد؟
صاحب کدام سوپر مارکت برخورد بهتری با مشتری دارد؟
این موارد و مواردی دیگر از این دست ممکن است در انتخاب شما تاثیر بگذارد.
اما اگر از بین سه سوپر مارکت محله شما، یک سوپر مارکت اقدام به تاسیس باشگاه مشتریان کند و امتیازاتی مانند:
1. عضویت در باشگاه مشتریان
2. شارژ اعتبار در صورت خرید تا سقف x تومان
3. تبدیل به عضو طلایی باشگاه مشتریان با داشتن اعتبار x
4. قرعه کشی و اهدای هدایای ارزنده به مشتریان طلایی
و موارد و امتیازات دیگر قرار دهد.
شما برای خریدتان کدام را ترجیح می دهید؟
بی شک آن سوپر مارکتی که این امتیازات را قرار داده بیشتر شما را به سمت خود می کشاند.
اینجاست که مسافت و خلوت بودن محله سوپر مارکت اهمیتی ندارد و شما به جای خرید های پراکنده از سوپر مارکت های مختلف، تمام خرید های خود را از این سوپر مارکت انجام می دهید و برای بهره مندی از مزایا و امتیازات و دریافت اعتبار، خریدتان را از این سوپر مارکت تکرار می کنید.

مزیت دوم تأسیس باشگاه مشتریان کاهش هزینه های تبلیغاتی و هدفمندسازی آنهاست.
به کمک باشگاه مشتریان با پرداخت هزینه کمتر تعداد مشتریان وفادار خود را افزایش دهید.
مشتریان وفادار در واقع یه گارانتی و تضمینی برای کسب و کار شما هستند.
مشتریان وفادار مبلغان بسیار خوبی برای کسب و کار شما هستند و در صورت رضایت از شما و خدماتتان، شما را به دیگران نیز معرفی می کنند.

مزیت سوم باشگاه مشتریان ارائه انتقادات و پشنهادات توسط مشتریان است.
مشتری وقتی وارد مغازه شما می شود و از شما خرید می کند ممکن است اشکالاتی را دیده باشد و پیشنهاداتی داشته باشد اما اگر شما نتوانسته باشید باشید به او نزدیک شوید، مشتری این انتقادات را با خود از مغازه بیرون می برد و آن را بیان نمی کند و برای اینکه دوباره با این اشکالات مواجه نشود ترجیح می دهد دیگر به شما مراجعه نکند.
در واقع عضویت در باشگاه مشتریان سبب تعلق خاطر مشتری به کسب و کار شما می شود و مشتری راحت تر انتقادات و پیشنهادات خود را بیان می کند حتی گاهی ممکن است در رفع این مشکلات نیز کمک کند.
یک مدیر موفق پیشنهادات و انتقادات مشتریان را مانند گوهری می بیند و از آنها حداکثر استفاده را می برد.

1 نظر

  1. حامد احدی 1403/02/15

    درود در قرعه کشی آیا می توان از کالاهای موجود در فروشگاه به عنوان هدیه استفاده کرد ؟
    • مدیر سیستم 1403/02/15

      درود

      بله می توان از کالاهای فروشگاه به عنوان هدیه یا گیفت استفاده کرد

      این حالت هزینه ها را کاهش میدهد و تاثیر بیشتری هم خواهد داشت .


یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .