30 روز تست رایگان ، همین حالا دانلود کن
راه اندازی باشگاه مشتریان

راه اندازی باشگاه مشتریان

1402/10/11

باشگاه مشتریان چیست ؟ چرا باشگاه مشتریان از نان شب مهم تر است؟ چند مرحله برای راه اندازی باشگاه مشتریان وجود دارد ؟

خلاصه مقاله :
راه اندازی باشگاه مشتریان برای همه ی کسب و کار ها لازم است! ( دلالیل در ادامه مقاله ) همچنین سه ملاک اصلی برای ارزیابی کسب و کار و میزان اولویت راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کار گفته شده تا شما از تصمیم های سلیقه ای و ارزیابی های نادرست در امان باشید. در نهایت با سه کلیک به راحتی باشگاه مشتریان خود را راه اندازی کنید.

باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان چیست ؟ تعریف مفصل از باشگاه مشتریان چیست را در اینجا بخوانید.
تعریف های متعدد و مختلف درباره باشگاه مشتریان مطرح است که به این مهم در مقاله باشگاه مشتریان چیست؟
قبل از پرداختن به اصل موضوع باشگاه مشتریان باید چند نکته اساسی به عنوان مقدمه مطرح شود.

الف. باشگاه مشتریان به درد چه کسب و کار هایی نمی خورد؟
خلاصه و مغز کلام این است که باشگاه مشتریان به درد همه ی کسب و کار ها می خورد و هیچ کسب و کاری وجود ندارد که به آن احتیاج نداشته باشد!


باشگاه مشتریان در واقع یک برنامه برای تکرار خرید توسط مشتری است. کاری می کنید که مشتری میل و رغبت به خرید مجدد داشته باشد و فروشگاه (کسب و کار شما) را فراموش نکند. به محصولات و خدمات شما اعتماد کند و از همه مهم تر شما را به دیگری معرفی کند.
شاید به نظر بعضی شغل وکالت کاملا به ربط به باشگاه مشتریان است ولی ممکن است یک وکیل آنقدر خوب کار کند که دیگران از طریق معرفی موکل های او به وکیل مراجعه کنند و وکیل می تواند من باب تشکر و تشویق هزینه ای را برای معرف واریز کند یا بن تخفیف به معرف بدهد که خود همین یک تبلیغ دهان به دهان برای وکیل است. خوش نامی برای یک وکیل از نان شب هم واجب تر است.
به هر حال مشاغلی هستند که به شکل حداقلی می توانند از تفکر باشگاه مشتریان استفاده کنند و برخی از کسب و کار ها به شکل حداکثری می توانند از آن استفاده کنند مثل گالری های لباس زنانه یا فروشگاه های زنجیره ای یا عطاری ها و ... . برای اینکه به جمع بندی در تهیه باشگاه مشتریان برسید پیشنهاد سه ملاک راه شما را هموار می کند. این سه ملاک عبارتند از :
1. تعداد دفعات خرید یک محصول در بازه زمانی مشخص : تعداد دفعات مراجعه مشتری به شما در بازه های زمانی چند روزه یا چند ماهه است؟ اگر بازه زمانی مراجعه مشتری به شما برای تهیه محصولات بیش از سه سال است، شما از باشگاه مشتریان بهره کمی خواهید برد و باید به دنبال کوتاه کردن این دوره مراجعه مجدد با اضافه کردن یک محصول جدید یا خدمت جدید باشید. شاید نمایشگاه اتومبیل هر ده سال یکبار محل مراجعه مشتری خود باشد ولی می تواند با تدابیر افزایش فروش خدماتی چون تعویض روغن ، تعویض لاستیک ها ، روکش اتومبیل ، کارواش اتومبیل و غیره را به ازاء میزان رتبه و امتیاز مشتری به او اعطا کند.


2. حجم خرید : ارزش ریالی خرید های مشتریان از شما چقدر است ؟ آیا حجم خرید مشتری از شما ارزش تاسیس یک باشگاه مشتریان دارد ؟ مثلا یک نانوایی سنگک در مرکز شهر می تواند یک باشگاه مشتریان داشته باشد ؟ به نظر نه. اما با همان راهبرد مذکور در بالا می توان مورد را حل کرد و ارزش سبد خرید را افزایش داد.


3. مخاطب محصولات یا خدمت: خدمات شما به کدام یک از مخاطبین میخورد ؟ بازار هدف شما چه کسانی هستند ؟ خانواده ها ، کارگران کارخانه ایران خودرو یا دانشجویان و ... . به عنوان مثال فروشگاه لوازم خانگی حجم خرید بالایی دارد ولی دفعات خرید بیش از هر سه سال است و جامعه مخاطب هم عموم خانواده ها و افراد خیر و مساجدی که جهزیه تهیه می کنند. شما می توانید با تشخیص و پیش بینی نیاز خانواده و توانایی های شما در فروشگاه لوازم خانگی ، برنامه ای طراحی کنید تا تکرار خرید در بازه زمانی کمتر انجام شود و فروش و سود شما بیشتر شود.

دو رکن اساسی هر نوع باشگاه مشتریان را تشکیل می دهد. نرم افزار باشگاه مشتریان و سخت افزار باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان به مجموعه نرم افزار رتبه بندی مشتریان و سخت افزار دستگاه کارخوان اختصاصی برای عضویت مشتریان در نرم افزارباشگاه است
و مانند یک کارت الکترونیک همیشه در جیب مشتری است و هر وقت اراده به خرید کرد از این کارت برای گرفتن تخفیف استفاده می کند..
چرا باشگاه مشتریان سجاک از نان شب مهم تر است؟
هر کسب و کاری برای بقای خود نیاز به اسمترار خرید مشتری و فروش پر رونق دارد و فروش اتفاق نمی افتد
مگر بخاطر اعتماد مشتری و رضایت او از انچه بابتش هزینه کرده و همه ی این داستان ها یک نقطه ثقل دارد که عبارت است از مشتری. مشتری اگر حس و حال خوبی پیدا کرد، حتما دوباره خرید خواهد کرد و الا دیگر مشتری ای در کار نیست. از طرفی آنچه خیلی صاحب کسب و کار اذیت می کند جمع بین تخفیف به مشتری ( جلب رضایت مشتری ) و هزینه های کسب و کار است. باید با یک حساب و کتاب دقیق مشتری تخفیف بگیرد. تخفیف هم باید به نفع مشتری باشد و هم به نفع فروشنده. در واقع شما نیاز به یک سیستم قوی برای مدیریت این فضا دارید و مطمئن باشید عدم توجه شما به طراحی یک فرایند برای راضی تر شدن مشتری برابر با شکست شما در کسب و کارتان است.

باشگاه مشتریان سجاک بدون نیاز به سخت افزار و با نرم افزاری قوی برای همه قابل استفاده و بهره برداری است.انواعپوز های بانکیمی توانند به باشگاه مشتریان سجاکمتصل شوند.


چند مرحله برای راه اندازی باشگاه مشتریان وجود دارد ؟ مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان

تنها با سه کلیک به راحتی اولین مشتری خودت رو در باشگاه مشتریان ثبت کن،بهش امتیاز بده و در کیف پول مشتری اعتبار ذخیره کن. به همین سادگی به همین خوشمزگی ...


برای شروع اولین کلیک را اینجا انجام بزنید.


1. استقرار نرم افزار باشگاه مشتریان در کسب و کار شما : بعد از تهیه باشگاه مشتریان باید با دقت تمام ساختار های کسب وکار شما باز تعریف شود و جایگاه نرم افزار باشگاه مشتریان در کسب وکار شما مشخص شود. به عنوان مثال جایگاه نرم افزار باشگاه مشتریان در تبلغات شما چیست ؟ جایگاه باشگاه مشتریان در فروش شما چیست ؟ و ...


2. تهیه دستگاه کارت خوانشما : در باشگاه های مشتریان کنونیمی توانید کارت خوان و کارت نداشته باشید و هیج اشکالی هم پیش نمی آید ولی داشتن یک کارت خوان و یک کارت عضویت در باشگاه مشتریان شما یک هویت به مشتری می دهد و خود همین باعث تقویت رابطه کسب و کار شما با مشتری خواهد شد و ذهنیت او را بهتر خواهد کرد.
البته باید این خبر خوش را به شما بدهم که باشگاه مشتریان سجاک با اتصال به پوز بانک سپه و بانک های خوش نام دیگرشما را از باشگاه مشتریان دیگر کیلو متر ها جلو می اندازد و از طرفی نیاز به چاپ کارت جدید نیست و مشتری می تواند با هر کارت بانکی عضو شبکه شتاباز شما خرید کند و مهم این است که از آن دستگاه کارت خوان کارت بکشد. به محض پرداخت هزینه از آن کارت خوان او عضو باشگاه شما خواهد شد. به همین راحتی و دقت و با کمترین هزینه.


3. نرم افزار لازم برای راه اندازی باشگاه مشتریان: بی تعارف شما به یک نرم افزار قوی و اصیل احتیاج دارید. شرکتی که نرم افزار را طراحی کرده باید خوش نام باشد و مشتریانش از او راضی باشند. اعتماد به یک شرکت قوی مثل پی ریزی برای یک ساخت یک آسمان خراش است. اگر پی ریزی ساختمانضعیف باشد ساختمانی هم در کار نیست و تمام هزینه های شما از بین می رود. شرکت ایده پرداز طلوع بیش از 20 سال سابقه در طراحی و ساخت نرم افزار های مدیریت کسب و کار دارد و طیف و نوع مشتریان خود گویای اعتبار شرکت طلوع است و باشگاه مشتریان سجاک هم به عنوان جدید ترین محصول شرکت ایده پردازطلوع از همین اعتبار برخوردار است. مضاف بر این، استفاده از سجاک در یک ماه به صورت رایگان خیلی از ابهام ها را از بین می برد و تفاوت های سجاک با دیگر باشگاه مشتریان را نمایان خواهد کرد.


سخت افزار لازم برای راه اندازی باشگاه مشتریان: به جرات می توان گفت تنها باشگاه مشتریان متصل به پوز های بانکی سجاک است. سجاک یا همان سامانه جامع کسب و کار شرکت ایده پرداز طلوع با اتصال به پوز بانک سپه و دیگر بانک های معتبر کشور که پوز به کسب و کار ها ارائه می دهند دغدغه اصلی شما برای تهیه سخت افزار را از بین می برد و زیر ساختی مطمئن و معتبر در طراحی باشگاه مشتریان شماست. فرق می کند سخت افزار باشگاه مشتریان شما یک کارت خوان شخصی باشد یا برای یک بانک باشد و تضمین باشگاه مشتریان شما باشد! مشتری با کارت کشیدن از پوز بانک هم پرداخت خرید خود را انجام می دهد و هم عضو باشگاه مشتریان شما می شود...

جمع بندی :

باشگاه مشتریان سجاک به راحتی و بدون نیاز به سخت افزار های خاص با قدرت مدیریت انواع نیاز های کسب و کار به شما در وفادار سازی مشتری کمک شایانی می کند. یک ماه به صورت رایگان استفاده کنید. همچنین می توانید اپلیکیشن سجاک را از سکوهایی مانند بازار دانلود کنید.

برای استفاده رایگان از باشگاه مشتریان سجاکیک ماهه کلیک کنید.

راه اندازی باشگاه مشتریان

خلاصه مقاله :
راه اندازی باشگاه مشتریان برای همه ی کسب و کار ها لازم است! ( دلالیل در ادامه مقاله ) همچنین سه ملاک اصلی برای ارزیابی کسب و کار و میزان اولویت راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کار گفته شده تا شما از تصمیم های سلیقه ای و ارزیابی های نادرست در امان باشید. در نهایت با سه کلیک به راحتی باشگاه مشتریان خود را راه اندازی کنید.

باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان چیست ؟ تعریف مفصل از باشگاه مشتریان چیست را در اینجا بخوانید.
تعریف های متعدد و مختلف درباره باشگاه مشتریان مطرح است که به این مهم در مقاله باشگاه مشتریان چیست؟
قبل از پرداختن به اصل موضوع باشگاه مشتریان باید چند نکته اساسی به عنوان مقدمه مطرح شود.

الف. باشگاه مشتریان به درد چه کسب و کار هایی نمی خورد؟
خلاصه و مغز کلام این است که باشگاه مشتریان به درد همه ی کسب و کار ها می خورد و هیچ کسب و کاری وجود ندارد که به آن احتیاج نداشته باشد!


باشگاه مشتریان در واقع یک برنامه برای تکرار خرید توسط مشتری است. کاری می کنید که مشتری میل و رغبت به خرید مجدد داشته باشد و فروشگاه (کسب و کار شما) را فراموش نکند. به محصولات و خدمات شما اعتماد کند و از همه مهم تر شما را به دیگری معرفی کند.
شاید به نظر بعضی شغل وکالت کاملا به ربط به باشگاه مشتریان است ولی ممکن است یک وکیل آنقدر خوب کار کند که دیگران از طریق معرفی موکل های او به وکیل مراجعه کنند و وکیل می تواند من باب تشکر و تشویق هزینه ای را برای معرف واریز کند یا بن تخفیف به معرف بدهد که خود همین یک تبلیغ دهان به دهان برای وکیل است. خوش نامی برای یک وکیل از نان شب هم واجب تر است.
به هر حال مشاغلی هستند که به شکل حداقلی می توانند از تفکر باشگاه مشتریان استفاده کنند و برخی از کسب و کار ها به شکل حداکثری می توانند از آن استفاده کنند مثل گالری های لباس زنانه یا فروشگاه های زنجیره ای یا عطاری ها و ... . برای اینکه به جمع بندی در تهیه باشگاه مشتریان برسید پیشنهاد سه ملاک راه شما را هموار می کند. این سه ملاک عبارتند از :
1. تعداد دفعات خرید یک محصول در بازه زمانی مشخص : تعداد دفعات مراجعه مشتری به شما در بازه های زمانی چند روزه یا چند ماهه است؟ اگر بازه زمانی مراجعه مشتری به شما برای تهیه محصولات بیش از سه سال است، شما از باشگاه مشتریان بهره کمی خواهید برد و باید به دنبال کوتاه کردن این دوره مراجعه مجدد با اضافه کردن یک محصول جدید یا خدمت جدید باشید. شاید نمایشگاه اتومبیل هر ده سال یکبار محل مراجعه مشتری خود باشد ولی می تواند با تدابیر افزایش فروش خدماتی چون تعویض روغن ، تعویض لاستیک ها ، روکش اتومبیل ، کارواش اتومبیل و غیره را به ازاء میزان رتبه و امتیاز مشتری به او اعطا کند.


2. حجم خرید : ارزش ریالی خرید های مشتریان از شما چقدر است ؟ آیا حجم خرید مشتری از شما ارزش تاسیس یک باشگاه مشتریان دارد ؟ مثلا یک نانوایی سنگک در مرکز شهر می تواند یک باشگاه مشتریان داشته باشد ؟ به نظر نه. اما با همان راهبرد مذکور در بالا می توان مورد را حل کرد و ارزش سبد خرید را افزایش داد.


3. مخاطب محصولات یا خدمت: خدمات شما به کدام یک از مخاطبین میخورد ؟ بازار هدف شما چه کسانی هستند ؟ خانواده ها ، کارگران کارخانه ایران خودرو یا دانشجویان و ... . به عنوان مثال فروشگاه لوازم خانگی حجم خرید بالایی دارد ولی دفعات خرید بیش از هر سه سال است و جامعه مخاطب هم عموم خانواده ها و افراد خیر و مساجدی که جهزیه تهیه می کنند. شما می توانید با تشخیص و پیش بینی نیاز خانواده و توانایی های شما در فروشگاه لوازم خانگی ، برنامه ای طراحی کنید تا تکرار خرید در بازه زمانی کمتر انجام شود و فروش و سود شما بیشتر شود.

دو رکن اساسی هر نوع باشگاه مشتریان را تشکیل می دهد. نرم افزار باشگاه مشتریان و سخت افزار باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان به مجموعه نرم افزار رتبه بندی مشتریان و سخت افزار دستگاه کارخوان اختصاصی برای عضویت مشتریان در نرم افزارباشگاه است
و مانند یک کارت الکترونیک همیشه در جیب مشتری است و هر وقت اراده به خرید کرد از این کارت برای گرفتن تخفیف استفاده می کند..
چرا باشگاه مشتریان سجاک از نان شب مهم تر است؟
هر کسب و کاری برای بقای خود نیاز به اسمترار خرید مشتری و فروش پر رونق دارد و فروش اتفاق نمی افتد
مگر بخاطر اعتماد مشتری و رضایت او از انچه بابتش هزینه کرده و همه ی این داستان ها یک نقطه ثقل دارد که عبارت است از مشتری. مشتری اگر حس و حال خوبی پیدا کرد، حتما دوباره خرید خواهد کرد و الا دیگر مشتری ای در کار نیست. از طرفی آنچه خیلی صاحب کسب و کار اذیت می کند جمع بین تخفیف به مشتری ( جلب رضایت مشتری ) و هزینه های کسب و کار است. باید با یک حساب و کتاب دقیق مشتری تخفیف بگیرد. تخفیف هم باید به نفع مشتری باشد و هم به نفع فروشنده. در واقع شما نیاز به یک سیستم قوی برای مدیریت این فضا دارید و مطمئن باشید عدم توجه شما به طراحی یک فرایند برای راضی تر شدن مشتری برابر با شکست شما در کسب و کارتان است.

باشگاه مشتریان سجاک بدون نیاز به سخت افزار و با نرم افزاری قوی برای همه قابل استفاده و بهره برداری است.انواعپوز های بانکیمی توانند به باشگاه مشتریان سجاکمتصل شوند.


چند مرحله برای راه اندازی باشگاه مشتریان وجود دارد ؟ مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان

تنها با سه کلیک به راحتی اولین مشتری خودت رو در باشگاه مشتریان ثبت کن،بهش امتیاز بده و در کیف پول مشتری اعتبار ذخیره کن. به همین سادگی به همین خوشمزگی ...


برای شروع اولین کلیک را اینجا انجام بزنید.


1. استقرار نرم افزار باشگاه مشتریان در کسب و کار شما : بعد از تهیه باشگاه مشتریان باید با دقت تمام ساختار های کسب وکار شما باز تعریف شود و جایگاه نرم افزار باشگاه مشتریان در کسب وکار شما مشخص شود. به عنوان مثال جایگاه نرم افزار باشگاه مشتریان در تبلغات شما چیست ؟ جایگاه باشگاه مشتریان در فروش شما چیست ؟ و ...


2. تهیه دستگاه کارت خوانشما : در باشگاه های مشتریان کنونیمی توانید کارت خوان و کارت نداشته باشید و هیج اشکالی هم پیش نمی آید ولی داشتن یک کارت خوان و یک کارت عضویت در باشگاه مشتریان شما یک هویت به مشتری می دهد و خود همین باعث تقویت رابطه کسب و کار شما با مشتری خواهد شد و ذهنیت او را بهتر خواهد کرد.
البته باید این خبر خوش را به شما بدهم که باشگاه مشتریان سجاک با اتصال به پوز بانک سپه و بانک های خوش نام دیگرشما را از باشگاه مشتریان دیگر کیلو متر ها جلو می اندازد و از طرفی نیاز به چاپ کارت جدید نیست و مشتری می تواند با هر کارت بانکی عضو شبکه شتاباز شما خرید کند و مهم این است که از آن دستگاه کارت خوان کارت بکشد. به محض پرداخت هزینه از آن کارت خوان او عضو باشگاه شما خواهد شد. به همین راحتی و دقت و با کمترین هزینه.


3. نرم افزار لازم برای راه اندازی باشگاه مشتریان: بی تعارف شما به یک نرم افزار قوی و اصیل احتیاج دارید. شرکتی که نرم افزار را طراحی کرده باید خوش نام باشد و مشتریانش از او راضی باشند. اعتماد به یک شرکت قوی مثل پی ریزی برای یک ساخت یک آسمان خراش است. اگر پی ریزی ساختمانضعیف باشد ساختمانی هم در کار نیست و تمام هزینه های شما از بین می رود. شرکت ایده پرداز طلوع بیش از 20 سال سابقه در طراحی و ساخت نرم افزار های مدیریت کسب و کار دارد و طیف و نوع مشتریان خود گویای اعتبار شرکت طلوع است و باشگاه مشتریان سجاک هم به عنوان جدید ترین محصول شرکت ایده پردازطلوع از همین اعتبار برخوردار است. مضاف بر این، استفاده از سجاک در یک ماه به صورت رایگان خیلی از ابهام ها را از بین می برد و تفاوت های سجاک با دیگر باشگاه مشتریان را نمایان خواهد کرد.


سخت افزار لازم برای راه اندازی باشگاه مشتریان: به جرات می توان گفت تنها باشگاه مشتریان متصل به پوز های بانکی سجاک است. سجاک یا همان سامانه جامع کسب و کار شرکت ایده پرداز طلوع با اتصال به پوز بانک سپه و دیگر بانک های معتبر کشور که پوز به کسب و کار ها ارائه می دهند دغدغه اصلی شما برای تهیه سخت افزار را از بین می برد و زیر ساختی مطمئن و معتبر در طراحی باشگاه مشتریان شماست. فرق می کند سخت افزار باشگاه مشتریان شما یک کارت خوان شخصی باشد یا برای یک بانک باشد و تضمین باشگاه مشتریان شما باشد! مشتری با کارت کشیدن از پوز بانک هم پرداخت خرید خود را انجام می دهد و هم عضو باشگاه مشتریان شما می شود...

جمع بندی :

باشگاه مشتریان سجاک به راحتی و بدون نیاز به سخت افزار های خاص با قدرت مدیریت انواع نیاز های کسب و کار به شما در وفادار سازی مشتری کمک شایانی می کند. یک ماه به صورت رایگان استفاده کنید. همچنین می توانید اپلیکیشن سجاک را از سکوهایی مانند بازار دانلود کنید.

برای استفاده رایگان از باشگاه مشتریان سجاکیک ماهه کلیک کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده‌است.شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .