30 روز تست رایگان ، همین حالا دانلود کن
باشگاه مشتریان و مراکز تجاری و پاساژها

باشگاه مشتریان و مراکز تجاری و پاساژها

1403/02/19

در باشگاه مشتریان سجاک برای هر یک از فروشگاه‌ها یک باشگاه مشتریان مستقل فعال می‌شود و هر فروشگاه بر اساس سیاست‌های کش بک یا اعتبار دهی نسبت به وفادارسازی مشتریان برنامه‌های خود را به اجرا می‌گذارد.

باشگاه مشتریان و مراکز تجاری و پاساژها

مراکز تجاری به مراکزی اطلاق می شود که مجموعه ای از فروشگاه ها یا کسب و کارهای مختلف در یک ساختمان (احتمالاً در ساختمان های چندین طبقه) در حال فعالیت می باشند.

برای افزایش رونق و جذابیت برای جذب مشتری برای حضور در محل پاساژ اقدام به تبلیغات و یا برگزاری جشنواره یا برنامه های مسابقه و قرعه کشی می نمایند.

متداول ترین راهکار این است که با مشارکت فروشگاه ها و کسب و کارهای فعال در مرکز تجاری، اقدام به تهیه یک هدیه قابل توجه مثل خودرو شده و در بازه زمانی شش ماه تا یک سال این هدیه را در معرض دید مشتریان و مراجعه کنندگان مراکز تجاری قرار می دهند.

بلیط های قرعه کشی توسط فروشگاه ها با توجه به حداقل خرید تعیین شده به مشتریان داده می شود.معمولا در یک باکس درنزدیکی خودروی به نمایش گذاشته شده بلیط های قرعه کشی در صندوق انداخته می شوند .

سوال اینجاست این روش چقدر اثربخش است؟

آیا روش هوشمندانه تری وجود ندارد.

باشگاه مشتریان مراکز تجاری بهترین پاسخ به سوال بالاست.

در باشگاه مشتریان با توجه به میزان مشارکت مشتریان در استفاده از خدمات مرکز تجاری علاوه بر ایجاد یک بانک اطلاعاتی، مشتریان رتبه بندی هم خواهند شد. بانک اطلاعاتی یک ثروت ارزشمند است که با برنامه ریزی در مقاطع مختلف قابلیت تبدیل از بالقوه به بالفعل را دارد.

رتبه بندی مشتریان هزینه های تبلیغات و اطلاع رسانی را بر روی مشتریان با ارزش بالاتر؛ متمرکز می کند هم چنین بهره وری و نرخ بازگشت در تبلیغات را بالا می برد.

با این روش با هزینه کمتر به نتایج بهتری دست خواهیم یافت. با توجه به اینکه هزینه باشگاه مشتریان پاساژ را همه فروشگاه ها پرداخت می کنند قدر السهم هر فروشگاه بسیار مناسب بوده و سرمایه گذاری در باشگاه مشتریان مراکز تجاری را به صرفه می نماید.

باشگاه مشتریان سجاک، برای این نیاز مراکز تجاری یک پیشنهاد و سولوشن (solution) مناسب ارائه می دهد. در باشگاه مشتریان سجاک برای هر یک از فروشگاه ها یک باشگاه مشتریان مستقل فعال می شود و هر فروشگاه بر اساس سیاست های کش بک یا اعتبار دهی نسبت به وفادارسازی مشتریان برنامه های خود را به اجرا می گذارد.

هر یک از این فروشگاه ها می توانند، در صورتی که نیاز به درگاه پرداخت (پوز) داشته باشند. باشگاه مشتریان خود را روی پوزهم فعال نمایند.

در این وضعیت هر مشتری (مصرف کننده نهایی) می تواند در زمان پرداخت مبلغ از طریق پوز، به عضویت باشگاه این فروشگاه نیز در بیاید .

همزمان این شخص با اولین خرید از اولین فروشگاه این مرکز تجاری به عضویت باشگاه مشتریان این مرکز تجاری نیز در خواهد آمد. با تکرار خرید از این فروشگاه یا فروشگاه های دیگر، امتیاز این مشتری در باشگاه مشتریان مرکز تجاری افزایش خواهد یافت. افزایش امتیاز به مشتری اطلاع رسانی خواهد شد .

با اجرای سیاست های تشویقی مشتریان فعال، می توان اقدامات موثر و کم هزینه ای را برای وفادارسازی مشتریان اجرا نمود.

راه اندازی این باشگاه مشتریان می تواند به رونق بیشتر مراکز تجاری کمک کرده و هیئت مدیره مرکز می تواند پلن های درآمدی را هم برای تامین هزینه های این مرکز ایجاد نماید. در بعضی از مراکز بخش های زیادی از هزینه های نگهداری را از همین طریق پلن ها تامین می نمایند.

باشگاه مشتریان و مراکز تجاری و پاساژها

باشگاه مشتریان و مراکز تجاری و پاساژها

مراکز تجاری به مراکزی اطلاق می شود که مجموعه ای از فروشگاه ها یا کسب و کارهای مختلف در یک ساختمان (احتمالاً در ساختمان های چندین طبقه) در حال فعالیت می باشند.

برای افزایش رونق و جذابیت برای جذب مشتری برای حضور در محل پاساژ اقدام به تبلیغات و یا برگزاری جشنواره یا برنامه های مسابقه و قرعه کشی می نمایند.

متداول ترین راهکار این است که با مشارکت فروشگاه ها و کسب و کارهای فعال در مرکز تجاری، اقدام به تهیه یک هدیه قابل توجه مثل خودرو شده و در بازه زمانی شش ماه تا یک سال این هدیه را در معرض دید مشتریان و مراجعه کنندگان مراکز تجاری قرار می دهند.

بلیط های قرعه کشی توسط فروشگاه ها با توجه به حداقل خرید تعیین شده به مشتریان داده می شود.معمولا در یک باکس درنزدیکی خودروی به نمایش گذاشته شده بلیط های قرعه کشی در صندوق انداخته می شوند .

سوال اینجاست این روش چقدر اثربخش است؟

آیا روش هوشمندانه تری وجود ندارد.

باشگاه مشتریان مراکز تجاری بهترین پاسخ به سوال بالاست.

در باشگاه مشتریان با توجه به میزان مشارکت مشتریان در استفاده از خدمات مرکز تجاری علاوه بر ایجاد یک بانک اطلاعاتی، مشتریان رتبه بندی هم خواهند شد. بانک اطلاعاتی یک ثروت ارزشمند است که با برنامه ریزی در مقاطع مختلف قابلیت تبدیل از بالقوه به بالفعل را دارد.

رتبه بندی مشتریان هزینه های تبلیغات و اطلاع رسانی را بر روی مشتریان با ارزش بالاتر؛ متمرکز می کند هم چنین بهره وری و نرخ بازگشت در تبلیغات را بالا می برد.

با این روش با هزینه کمتر به نتایج بهتری دست خواهیم یافت. با توجه به اینکه هزینه باشگاه مشتریان پاساژ را همه فروشگاه ها پرداخت می کنند قدر السهم هر فروشگاه بسیار مناسب بوده و سرمایه گذاری در باشگاه مشتریان مراکز تجاری را به صرفه می نماید.

باشگاه مشتریان سجاک، برای این نیاز مراکز تجاری یک پیشنهاد و سولوشن (solution) مناسب ارائه می دهد. در باشگاه مشتریان سجاک برای هر یک از فروشگاه ها یک باشگاه مشتریان مستقل فعال می شود و هر فروشگاه بر اساس سیاست های کش بک یا اعتبار دهی نسبت به وفادارسازی مشتریان برنامه های خود را به اجرا می گذارد.

هر یک از این فروشگاه ها می توانند، در صورتی که نیاز به درگاه پرداخت (پوز) داشته باشند. باشگاه مشتریان خود را روی پوزهم فعال نمایند.

در این وضعیت هر مشتری (مصرف کننده نهایی) می تواند در زمان پرداخت مبلغ از طریق پوز، به عضویت باشگاه این فروشگاه نیز در بیاید .

همزمان این شخص با اولین خرید از اولین فروشگاه این مرکز تجاری به عضویت باشگاه مشتریان این مرکز تجاری نیز در خواهد آمد. با تکرار خرید از این فروشگاه یا فروشگاه های دیگر، امتیاز این مشتری در باشگاه مشتریان مرکز تجاری افزایش خواهد یافت. افزایش امتیاز به مشتری اطلاع رسانی خواهد شد .

با اجرای سیاست های تشویقی مشتریان فعال، می توان اقدامات موثر و کم هزینه ای را برای وفادارسازی مشتریان اجرا نمود.

راه اندازی این باشگاه مشتریان می تواند به رونق بیشتر مراکز تجاری کمک کرده و هیئت مدیره مرکز می تواند پلن های درآمدی را هم برای تامین هزینه های این مرکز ایجاد نماید. در بعضی از مراکز بخش های زیادی از هزینه های نگهداری را از همین طریق پلن ها تامین می نمایند.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده‌است.شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل منتشر نخواهد شد . فیلدهای اجباری با * مشخص شده است .